[Counter strike: source] Ingame textures verdwijnen

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrBanano

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 mei 2008
Reeds 2 jaar speel ik counterstrike: source zonder ooit een probleem te hebben gehad. Sinds kort is daar echter verandering in gekomen. Ik kan nog steeds zonder problemen ingame gaan maar na een paar minuten beginnen allerlei dingen mis te gaan, eerst veranderen de logo's (gebruikt als je iemand doodschiet) van een oranje wapen naar een oranje vierkant, vervolgens worden muren gewoon zwarte vlakken, net als wapens en alle andere ingame elementen en uiteindelijk wordt het scherm zwart en reboot de pc. Ik heb zelf al enig opzoekingswerk gedaan en uit de logs bleek dat ik steeds de foutmelding 'ati2mtag' kreeg. Dit is een bug in de nieuwe catalyst-drivers met als oplossing om een oudere versie (7.6) te installeren, dat heb ik dan ook gedaan maar helpt niet (de foutmelding ati2mtag kreeg ik wel niet meer). Verder heb ik ook al een memorytest gedaan (WINDIAG) maar ook hier zijn er geen problemen vastgesteld. De foutcode die ik krijg na de reboot is :

BCCode: 100008e
BCP1: C0000005
BCP2: BF0C1477
BCP3: ABBFD5EC
BCP4: 00000000

Mijn computerspecs zijn:

AMD Athlon64 3500+
1024 MB (PC3200 DDR SDRAM)
Radeon X800GT (256mb)
Windows XP Home SP2

Alle hulp is welkom,
dank bij voorbaat

Het eerste wat in mij opkomt, is dat je temp van je grafische kaart te heet wordt.

Als deze op een bepaalde temp. komt, zal deze zichzelf uitschakelen, hetzij de comp.
Meet de temp eens na, na een paar minuten gamen

Idle 59graden en tijdens het gamen 69 graden. Niet zo bijster hoog, ik kan me herinneren dat die temperatuur altijd zo geweest is. De computer zelf maakt wel zeer veel lawaai.

Edit: ik denk ook dat moest het de temperatuur zijn, hij gewoon zou uitvallen zonder dat de textures eerst langzaamaan verdwijnen

Laatst bewerkt:
En je hebt geen scripts draaien, om b.v. je fps te verhogen ?

Neen, heb ooit caseys config laten draaien, maar na een paar maand heb ik dat eraf gegooid en sindsdien speel ik weer op 1280x1024 en de andere recommended settings, ik heb die settings ook al verlaagd maar ook dat lijkt het probleem niet op te lossen/ kan je op de een of andere manier die maxtemperatuur hoger zetten? dan kan ik testen of het daardoor is. Bedankt!

al een paar uren, maar het blijft hetzelfde. Wrsl is het mijn grafische kaart, maar vooraleer ik een nieuwe koop zou ik wat meer zekerheid moeten hebben, is er echt geen manier om dit uit te zoeken?

Misschien zou je van iemand een videokaart kunnen lenen? En dan proberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan