• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Countif / aantal.als op een filter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dan denk ik dat het niet meteen gaat, tenzij je per vraag 3 hulpkolommen gaat maken waarbij je bijvoorbeeld een "x" zet

in hulpkolom A als er een 1 geantwoord wordt.
in hulpkolom B als er een 2 geantwoord wordt.
in hulpkolom C als er een 3 geantwoord wordt.

Op die manier kan je de functie SUBTOTAAL gebruiken in combinatie met AANTAL.
De functie zal dan het aantal "x"-jes tellen

...maar ik vrees dat dit ook niet echt een bruikbare oplossing is in jouw geval.

Hallo Malarkey,

Ik heb ook even naar jouw bestandje gekeken en kijk eens of je met de geel aangegeven cellen verder kunt?

PS
Op blad Analyse preventief heb ik een hulpveld (via rij 1) toegevoegd, waarin je de ident van de klant waarvan je de gegevens wilt zien, neerzet. Ik heb niet gerealiseerd dat de ident uit het filter automatisch wordt overgenomen. Wellicht kun je dat nog wat beveiligen door er op het tweede blad een validatie op te zetten, waardoor je ook verzekerd bent van gelijkheid van de idents.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
@Thoralf

De uitslag van vraag 1 moet zijn 2 OK's 2 NOK's en 0 NVT's. Dus het klopt nog niet.. De analyse moet over meerdere klanten gaan dat kan (gaat) oplopen in de honderden.

Ik denk wel dat het op zo'n manier zal moeten om mijn conclusie te trekken op basis van de filter die ik bij uitslag preventief instel.

Hoop dat daar nog een optie voor is..

Hallo Malarkey,

Ik had begrepen dat je per klant de analyse wilde doen. In mijn voorbeeld heb ik de klanten op het eerste blad een ident gegeven en door op het tweede blad een ident te kiezen in A1 komen de gegevens van die klant te voorschijn. Mocht een klant (een zelfde klant-ident) meerdere regels hebben, dan worden die regels bij elkaar geteld. Vandaar wellicht het opgemerkte verschil.
Op de door mij aangegeven wijze is het analyseren van meerdere klant-idents tegelijkertijd niet direct mogelijk.

@Thoralf

Okay, ik ben het uit gaan proberen, dit is opzich wel werkbaar! Je vult je filter gewoon in A1 in en daardoor pakt hij alleen de klanten B. Ik snap de formule alleen niet helemaal kennelijk, ik heb hem aangepast en nu is hij weg..

Wat doe ik fout?

In ieder geval alvast bedankt..

Bijlagen

Het zijn matrix-formules die moet je met CTRL+SHIFT+ENTER inbrngen in plaats van met ENTER.

Als je toch over meerdere klant-idents wilt werkrn zou dat ten koste van een hulpkolom op het eerste blad te realiseren zijn. Inb die hulpkolom zou je dan moeten aangeven welke regels er mee moeten in de selectie.
Technisch komt het er dan op neer dat daar waar naar de G-kolom op het eerste blad wordt verwezen naar die hulpkolom moet worden verwezen.
Ten aanzien van het vullen van die hulpkolom kun je vervolgens kiezen tussen handmatig of via een formule. Dit laatste dan wel weer via een in te richten tabel die door de formule moet worden geraadpleegd.

Hmm daar wordt het wel ingewikkeld voor me.. Ik vrees dat me dat niet gaat lukken.

Ik ga nog wel even in beraad, misschien dat het in een ander programma makkelijker werkt.

In ieder geval bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan