• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

COUNTIF + filter

Status
Niet open voor verdere reacties.

ericeul

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2008
Berichten
53
Hallo,

bij het gebruik van de onderstaande formule telt excel alle I4 waardes die hij vind in de range "K" zoals beschreven.
=COUNTIF($K$11:$K$2500,I4)
Als ik echter een filter gebruik, in een andere kolom, en het aantal waardes van I4 hierdoor aanzienlijk verminder blijft hij toch de oorspronkelijke waarde geven ondanks er de helft uitgefilterd is. Hij houdt dus duidelijk geen rekening met de filter.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen ?

Alvast hartelijk dank

Eric
 
Countif

Ik heb me niet goed uitgedrukt denk ik.

Wat er moet geteld worden is niet nummeriek.
Hij moet allle codes (bv RFE) in een kolom tellen.

Onderstaand = I4 = RFE

=COUNTIF($K$11:$K$1000,I4)

Als ik nu filter op een andere kolom mag hij enkel de RFE's tellen die vvoldoen aan de filter.
Dat doet hij niet, hij telt opnieuw àlle RFE's van K11 t/m K1000.

Groeten
Eric
 
Hallo,

om te illusteren wat ik precies bedoel heb ik een vb-tje meegestuurd.

Als ik filter op type (1 of 2) moeten de waarden in cel B2, B3 en B4 wijzigen i.f.v. wat er volgens type 1 of type 2 van toepassing is.

Hoeplijk wordt het hiermee wat duidelijker.

Alvast bedankt

Eric
 

Bijlagen

  • VB_COUNTIF.xls
    15 KB · Weergaven: 53
Onderstaande code telt uitsluitend in het bereik K11 en K1000
- cellen die zichtbaar zijn EN de waarde van I4 (RFE) hebben.
Code:
SUMPRODUCT(SUBTOTAL(3,OFFSET(K11:K1000,ROW(K11:K1000)-MIN(ROW(K11:K1000)),,1))*(K11:K1000=I4))

Bijv.:

1 RFE
1 RFE
1 RFE
1 RFE
1 RFE
1 TEST

Totaal = 5. TEST is wel zichtbaar maar in cel I4 staat RFE.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Code:
SUMPRODUCT(SUBTOTAL(3,OFFSET(K11:K1000,ROW(K11:K1000)-MIN(ROW(K11:K1000)),,1))*(K11:K1000=I4))

Zeer mooi ;)

In het Nederlands en toegepast op het voorbeeldbestandje:

=SOMPRODUCT(SUBTOTAAL(3;VERSCHUIVING($B$8:$B$13;RIJ($B$8:$B$13)-MIN(RIJ($B$8:$B$13)); ))*($B$8:$B$13=A2))

Wigi
 
Zeer mooi ;)

In het Nederlands en toegepast op het voorbeeldbestandje:

=SOMPRODUCT(SUBTOTAAL(3;VERSCHUIVING($B$8:$B$13;RIJ($B$8:$B$13)-MIN(RIJ($B$8:$B$13)); ))*($B$8:$B$13=A2))

Wigi

Dank u, maar ik heb de code van internet geplukt een aangepast aan de wensen van TS.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan