• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Countif in tabel werkt niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter BeNL
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

BeNL

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2007
Goedemiddag allemaal,

Ik gebruik een macro/excellijst die heel veel handige dingen voor mij doet.
Momenteel loop ik echter tegen een probleempje aan: in de table in tab "checklist" worden niet alle reeksen opgeteld (zie rode vakken).
De vakjes daar omheen worden wel opgeteld. Weet iemand hoe dit komt?

Alvast dank,
Ben

Bijlagen

Op je tabblad Original staan nogal wat "getallen" die Excel als text "ziet".

Bedankt beide, kunnen jullie wellicht uitleggen hoe dit kan? Als ik bij het format kijk is het allebei hetzelfde (0;;;@).
Als ik het format verander naar "number" blijft de foutmelding. Pas als ik de "text to columns" functie gebruik is het problem opgelost.

Ben

Hoe het kan weet ik niet want ik weet niet waar je de data vandaan haalt.

De formules in het blad 'Checklist' heb ik aangepast maar het is beter om de oorzaak te achterhalen.

Bijlagen

Als je iets plakt uit een andere bron, dan komt het soms voor dat Excel e.e.a. beschouwt als tekst. Het getalsformaat van de cel is slechts opmaak, die verandert de inhoud niet. Zet een 1 in een lege cel, kopieer die en selecteer alle cellen met getallen en kies plakken speciaal, waarden, vermenigvuldigen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan