• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

countif met meer bereiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

tsjokko

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2005
Hallo,

Ik krijg het niet voor elkaar om meerdere bereiken in de formule te krijgen.

Ik heb een kalender gemaakt met daarin gewerkte diensten. Nu wil ik bv van 1 feb t/m 28 feb kijken hoeveel van een soort dienst er is gewerkt. Probleem is dat ik geen kolom of rij kan opgeven en losse cellen werkt ook niet. Hoe tel ik het aantal diensten met de volgende bereiken? b2:b8 + c2:c8 + d2:d8 + e2:e4

Alvast bedankt,

Rick

ps smiley hoort er niet in maar .....?

Laatst bewerkt:
door code tags te gebruiken komt er geen smiley. Maar wat wil je nu precies tellen? wat staat er in deze reeksen?

snappy012.png

Stel dat ik van de gele cellen het aantal wil weten "08.15". Hoop dat dit snel gemaakte plaatje duidelijker is dan de tekst.

tsjokko,

als je nou het betreffende Excelbestand als bijlage gebruikt, dan hoeven evt helpers dat niet eerst na te maken.....

Hoe dynamisch moet het zijn? een formule die doet wat je wil voor deze specifieke situatie is niet zo heel moeilijk, maar hoe vaak gaan die gele zone's verschuiven? Dat maakt namelijk een algemene oplossing veel moeilijker

Hoeft niet dynamisch te zijn. Ik heb nu een oplossing met tussenstappen maar wil graag met één formule het goede antwoord te zien krijgen.

Oh vergeten te vragen, maar ik neem aan dat het excel 2003 betreft? 2007 en hoger heeft een standaard oplossing hiervoor

Zonder XLS voorbeeld bestandje zou ik zeggen verdiep je eens in de 'somproduct' formule.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan