CPanel en Mijndomein

Status
Niet open voor verdere reacties.

maxdemeern

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2011
Hallo,

Ik heb de domeinnaam www.designerr.nl bij mijndomein, en de mail, filehosting en redirects etc. bij serversfree.com.
Ik heb de DNS en nameservers in mijndomein correct aangepast zoals aangegeven op serversfree. (de mx.serversfree.com (mail) en ns1.serversfree.com (rest) als nameservers en hun dns code als A record)

Ik zit nu alleen met deze problemen:
  1. Ik heb de redirect ingesteld bij serversfree, maar het werkt alleen met een www. ervoor. (Probeer designerr.nl en www.designerr.nl maar eens)
  2. Het custom mail adres (klantenservice@designerr.nl) werkt heel slecht, kan wel mail verzenden, maar amper ontvangen. Ontving vanmorgen wel eventjes mail maar nu weer niet.

Dingen die ik al heb geprobeert:
  1. De redirect via mijndomein laten gaan en de rest via serversfree. Werkt niet, de link naar serversfree lijkt ''dominerend'' te zijn.
  2. Voor de mail het klantenservice adres tijdelijk laten redirecten naar mijn eigen mailadres. (Niet mails die al aangekomen zijn, maar direct, omdat ze uberhaupt niet aankomen op dat adres) Werkt niet, adres is al geregistreert voor dat account.

Screenshot van mijn CPanel mogenlijkheden:

Screenshot_59.png

Wat ik dus wil is dat mijn emailadres goed werkt en dat 'ie ook zonder www. gaat redirecten naar de door mij ingevoerde pagina.

Hopelijk komt er in korte tijd een oplossing uitrollen, de website zelf is al een tijdje zo goed als af, alleen dit vertraagt het nogal.

Alvast bedankt voor het helpen!

Max

Laatst bewerkt:
Niet voor het een of ander, maar http://designerr.nl leidt (uiteindelijk) naar youtubebannermaker.com.
En hetzelfde geldt ook voor http://www.designerr.nl
Er zijn voor beiden A records, die verwijzen naar 31.170.167.215

a. Wat is jouw relatie met die youtubebannermaker website??
b. Blijkbaar werkt jouw redirect wel op beide A records, dus wat is je probleem precies? (ook gerelateerd aan vraag a.)
c. Zit je hier misschien ons te pluggen richting websites die niets met jou te maken hebben? Zie ook deze link
Of is dat dat serversfree hosting gebeuren?
d. MX records kan ik niet vinden(!) voor designerr.nl
e. serversfree is de authoritieve dns server:
nslookup -type=soa designerr.nl

Niet-bindend antwoord:
designerr.nl
primary name server = ns1.serversfree.com
responsible mail addr = hostmaster.designerr.nl
serial = 2014021700
refresh = 28800 (8 hours)
retry = 7200 (2 hours)
expire = 604800 (7 days)
default TTL = 86400 (1 day)

Tijs.

Laatst bewerkt:
designerr.jpg

ik zie deze gegevens die bij sidn op te vragen zijn.
geen link met youtube dus ergens gaat er iets fout.

Aan de hand van wat puppie zegt het volgende. Bij de NS records zie ik 3 records. De mx1. hoort daar niet thuis want is mailserver. Voor de overige servers zul je een keuze moeten maken bij welke partij je je DNS gehost wilt hebben. Kies je voor serverfree dan vul je de DNS servers van serverfree hier in en stel je binnen de DNS van serverfree de juiste redirect voor je domein in. Kies je voor mijndomein dan doe je hetzelfde maar dan voor mijndomein.

Binnen cPanel kun je aangeven of hij www. automatisch toevoegd of niet. Dit zit verstopt onder de knop "redirects".

Niet voor het een of ander, maar http://designerr.nl leidt (uiteindelijk) naar youtubebannermaker.com.
En hetzelfde geldt ook voor http://www.designerr.nl
Er zijn voor beiden A records, die verwijzen naar 31.170.167.215

a. Wat is jouw relatie met die youtubebannermaker website??
b. Blijkbaar werkt jouw redirect wel op beide A records, dus wat is je probleem precies? (ook gerelateerd aan vraag a.)
c. Zit je hier misschien ons te pluggen richting websites die niets met jou te maken hebben? Zie ook deze link
Of is dat dat serversfree hosting gebeuren?
d. MX records kan ik niet vinden(!) voor designerr.nl
e. serversfree is de authoritieve dns server:

Niet-bindend antwoord:
designerr.nl
serial = 2014021700
retry = 7200 (2 hours)
expire = 604800 (7 days)

Tijs.

-YouTubeBannerMaker is gewoon een van mijn andere website's, ingesteld als redirect om te kijken te kijken of het werkt.
-Als ik naar designerr.nl ga wordt ik geredirect naar m'n 404 page:
Screenshot_61.png
-Dat IP adres is inderdaad het adres dat serversfree aangaf om toe te voegen.
-De mx staat toch echt ingesteld (Edit: De MX was voor de mailserver, blijkt er niet in te moeten dus is er nu uit.)

Laatst bewerkt:
Aan de hand van wat puppie zegt het volgende. Bij de NS records zie ik 3 records. De mx1. hoort daar niet thuis want is mailserver. Voor de overige servers zul je een keuze moeten maken bij welke partij je je DNS gehost wilt hebben. Kies je voor serverfree dan vul je de DNS servers van serverfree hier in en stel je binnen de DNS van serverfree de juiste redirect voor je domein in. Kies je voor mijndomein dan doe je hetzelfde maar dan voor mijndomein.

Binnen cPanel kun je aangeven of hij www. automatisch toevoegd of niet. Dit zit verstopt onder de knop "redirects".

Oke, de enige DNS records die ik er nu in heb zijn van ServersFree. Ik heb op m'n CPanel onder redirects op http://designerr.nl een redirect staan, maar alsnog krijg ik hem alleen als ik www.designerr.nl intyp, anders krijg ik m'n 404. Ligt dit dan aan Chrome?

Laatst bewerkt:
Dan graag de volgende keer dat verhaal over youtubebannermaker gewoon even toevoegen, hè, want ik ging o.b.v. je startposting ervan uit dat minstens http://www.designerr.nl een 'normale' website zou opleveren. Bovendien had ik op http://designerr.nl helemaal geen website verwacht, o.b.v. je startposting!

Zie in de informatie van puppie dat mx1.serversfree.com als nameserver is vermeld, dus in een NS record. Dat lijkt me fout geconfigureerd.
Dat lijk ik te kunnen onderbouwen met het proben van 3 nameservers, waarvan alleen ns1.serversfree.com een MX record teruggeeft. [Natuurlijk kan het zijn dat je recent bent gaan hakken en zagen in je DNS, en dus DNS servers nog niet de juiste nieuwe informatie opgehaald hebben, bovendien geeft de Google DNS server aan dat niet de nameservers van serversfree maar die van metaregistrar.nl authoritief zijn).
De antwoorden van de diverse DNS servers zijn dus (op zijn minst) verwarrend/in overgang:
nslookup -type=ns designerr.nl 8.8.8.8
Server: google-public-dns-a.google.com
Address: 8.8.8.8

Niet-bindend antwoord:
designerr.nl nameserver = ns2.metaregistrar.nl
designerr.nl nameserver = ns1.metaregistrar.nl

===================================================

Server: gwlogin.net
Address: 192.168.192.1

Niet-bindend antwoord:
designerr.nl
serial = 2014021700
retry = 7200 (2 hours)
expire = 604800 (7 days)

==================================================================

nslookup -type=mx designerr.nl ns1.serversfree.com
Server: UnKnown
Address: 31.170.163.241

designerr.nl MX preference = 0, mail exchanger = mx1.serversfree.com
mx1.serversfree.com internet address = 31.170.163.242

nslookup -type=mx designerr.nl
Server: gwlogin.net
Address: 192.168.192.1

*** gwlogin.net kan designerr.nl niet vinden: Server failed

nslookup -type=mx designerr.nl 8.8.8.8
Server: google-public-dns-a.google.com
Address: 8.8.8.8

designerr.nl
primary name server = ns1.metaregistrar.nl
responsible mail addr = beheer.metaregistrar.nl
serial = 1
refresh = 14400 (4 hours)
retry = 3600 (1 hour)
expire = 604800 (7 days)
default TTL = 3600 (1 hour)

Tijs.

Laatst bewerkt:
Heb alles van mijndomein eruit gehaald en alles naar serversfree laten pointen, www. én zonder www ingesteld bij de DNS van het CPanel van serversfree en nu ligt het domein d'r helemaal uit. Net de nameservers al gereset, als het domein weer iets doet kijk ik wel weer verder... (EDIT: hij gaat nu weer naar de 404 pagina. Jottem... Nu verder proberen ook zonder www te redirecten in de DNS van de CPanel...) (NOG EEN EDIT: Nu ligt ie er weer helemaal uit. Kijk er aankomende week nog wel naar. Weten jullie wat het probleem kan zijn?)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan