Cpmouter loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

mln0207

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2008
Om te beginnen wil ik eerst duidelijk maken dat ik een absolute leek ben wat betreft computers...... Dus wie mij wil en kan helpen: graag Jip en Janneke-taal anders wordt het een hopeloze zaak.
Mijn vraag: sinds vorige week draadloos internet van Ziggo. Werkt niet optimaal, verbinding valt regelmatig weg. Daar wordt echter aan gewerkt en ik hoop op een snelle verbetering. Het stomme is echter dat, sinds wij dus draadloos internet hebben, de computer regelmatig 'vast' loopt. Hij reageert dan niet meer op muis of toetsenbord. Enige oplossing die ik tot nu toe heb kunnen bedenken is 'knop om zetten'. Als ie dan opnieuw opstart dan doet hij het weer gewoon. Tot de volgende vastloper. Heb ook niet echt een patroon kunnen ontdekken of het bij bepaalde handelingen gebeurt. Ook als je een tijdje niets met de computer hebt gedaan dan 'hangt' hij ineens. Het hangt ook niet samen met het wegvallen van de verbinding volgens mij. Is dit op te lossen? Alvast bedankt!

Ja, dit "riekt" naar een wlanverbinding (skaart) die mogelijk niet lekker werkt.
Ik wil best in Jip en Janne taal vertellen wat je in dat gevalmoet doen, maar of het dé oplossing is, dat durf ik niet te garanderen.

Eerst nog even wat anders :ga in het configuratiecherm naar systeem en vervolgens naar apparaatbeheer. Voordat we dus verder gaan ben ik eerst nieuwsgierig wat je aantreft in het "hardware" scherm: staan er voor bepaalde apparaten uitroeptekens en / of cirkels met kruizen erin?

Ok. Heb je een zogenaamde onboard netwerkkaart of zit er een losse netwerkkaart in de machine, of mogelijk zelfs geen van beide, maar ontvang je het draadloos gebeuren op een zogenaamde dongle?

Ik weet 't, da's geen Jip en Janneke taal, daarom:

kijk naar de achterzijde van de pc. Er zit onderaan een aantal metalen plaatjes (4 tot 6 schat ik in). Mogelijk zit op de plek van sommige van die plaatjes een aansluitmogelijkheid voor "iets" en is slechts een gedeelte van die "sleuven" met een metalen plaatje afgeschermd.
Als één van die plaatjes is verwijderd, wat voor aansluitingen zie je dan op de zogenaamde uitbreidingskaart? Zit er bijvoorbeeld een draadje op aangesloten wat aan het andere einde eindigt in een antenne? Zo ja, dan is dát je wifi (draadloze) netwerkkaart. (Kan ook een rechthoekige wat dikker plastic staafje zijn, zeg maar een wat kleinere "autoantenne")

Werkt het internet op een kleine USB stick die ergens in je pc zit ingeplugd (usb stick met lampje erin) dán werkt het internet op USB dongle.

3e en laatste optie is een zogenaamde onboard netwerkkaart, d.w.z. dat het internet ontvang gedeelte rechtstreeks op het moederbord zit. Of dit zo is kun je zien als het draadje met de antenne NIET uit één van de hierboven genoemde "sleuven" (uitbreidingskaarten) komt, maar het draadje van de antenne (of dikkere plastic staaf bestaande uit een rechte hoek) elders aan de achterzijde van je pc zit aangesloten. (Hogerop op de achterkant, in ieder geval NIET op één van de "metalen plaatjes sleuven.")

Laatst bewerkt:
Er zit een usb-stick in.
En daar ben ik heel blij om want als ik dat hele verhaal lees van jou dan word ik al nerveus....hahaha.

Ok, bij géén uitroeptekens en / of cirkels in apparaatbeheer, houd je eigenlijk maar 3 directe mogelijkheden over:
1. de signaalsterkte is niet goed, m.a.w. de USB dongle ontvangt het signaal van jouw (ADSL?) modem niet sterk genoeg.
2. er is een apparaat kapot (dongle of modem)
3. er is iets misgegaan tijdens de installatie van de Dongle.

Ik gok op 1 of 3.
Eén kun je oplossen door de pc te verplaatsen naar een andere ruimte. (puur voor het testen)
Twee kun je oplossen door de installatie met de installatie CD van de provider nogmaals vanaf stap 1 uit te voeren. Doe dat nauwkeurig en volg élke stap letterlijk op.

Laatst bewerkt:
Computer hebben we al verplaatst. Hij stond boven maar is inmiddels naar beneden verhuisd. Balen want what's the use of draadloos internet dan......
Wat de installatie-cd betreft: monteur vorige week was er 1 van de witte tornado....erg gehaast dus. Heb alleen een cd voor instaleren draadloos internet en als ik die er in doe dan krijg ik alleen de vraag of ik alles wil verwijderen. Heb ik een keer gedaan en toen weer opnieuw cd er in en opnieuw geinstalleerd. Alles gaat echter volautomatisch, hoef alleen maar okay en ja te klikken. Ga toch maar weer eens bellen met Ziggo..zucht. Ook het registreren van mijn emailadres lukt niet. Zou volgens klantenservice door monteur zijn gedaan maar die heeft niets doorgegeven qua mailadres, wachtwoorden enzovoort.
Iig hartstikke bedankt voor je tijd en je hulp en ook bedankt voor je Jip en Janneke-taal.
Gr. MLN

Heb je de USB dongle er voorafgaande aan de nieuwe installatie ook uit gehaald? Zo nee, doe dat eens en start de installatie CD opnieuw.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan