cpp compiler; waar?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gamesoft

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2006
Hallo,

Weet iemand mischien waar ik een cpp compiler kan vinden die NIET van microsoft is (dan loopt hij tenminste niet vast). Ik wil namelijk een *.cpp-bestandje omzetten naar een *.exe-bestandje!

Ik wil gewoon DOS programma's maken! Ik maak nu Win32 progjes met GameMaker maar dat ben ik zat, is veel te simpel, daarom ben ik ook mijn eige progtaal gaan maken maar die ben ik ook weer ZAT.

Ik wil echt een heeeel simpel programma waarmee je een cpp selecteerd en dat je die dan kan opslaan als exe

Laatst bewerkt:
Sorry, maar ik wil een simpele compiler (dus niet digital mars) waarmee je ALLEEN een cpp bestandje naar een exe om kan zetten

probeer nooit visual c++ studio express :evil:

Visual C++ express is super.

Wat betreft het cpp bestandje, het ligt er aan wat voor soort broncode het is. Ieder programma gebruikt bepaalde libraries bijvoorbeeld die je op moet geven. Soms moet je een bepaalde SDK downloaden of iets dergelijks. Het "omzetten" van cpp naar exe is een totaal ander process als bijvoorbeeld het omzetten van en naar zip bestanden ofzo.

Maar Visual C++ heb ik al weleens gehad maar ik snap er geen snars van, bovendien loopt hij na 5 min. al weer vast!

Owja, die broncode is gewoon c++ geschreven in kladblok, en ik ga C++ pas later leren, omdat ik anders alles voor niks heb geschreven omdak geen compiler kon vinne

Laatst bewerkt:
Nee, bedankt, ik ga me nergens voor registreren:confused:

en Borland zorgt er trouwens voor dat alleen Borland een *.exe kan maken en dat wil ik niet,!

Laatst bewerkt:
Nee, bedankt, ik ga me nergens voor registreren:confused:

en Borland zorgt er trouwens voor dat alleen Borland een *.exe kan maken en dat wil ik niet,!

registreren hoeft niet.... en wat bedoel je met Borland zorgt er trouwens voor dat alleen Borland een *.exe kan maken.

ik kan best mijn .cpp bestand in dev c++ compilen en in de borland editor en in dos en in visual c++.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan