CPU 100% door onbekende processen

Status
Niet open voor verdere reacties.

MisterZ

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2007
Berichten
15
Hey hallo,

Ik heb een laptop Acer Aspire 3660 met Intel Celeron 1.46 Ghz, 1 gb RAM en 80 GB hdd (2 partitie van 40 GB).

De laatste 2 weken is mijn cpu constant op een hoge gebruik 80% tot 100%.
Als ik kijk naar wat aan processen draaien dan zie ik dat er maar heel weinig draait of juist helemaal niks (dus de niet-actieve systeemprocessen)

Ik heb virus scanner en spybot meerde malen doorheen gehaald. Ook heb ik mijn hdd gedefragmenteerd. Op mijn C (1ste part) schijf heb ik 29% over en de D (2e part) schijf heb ik 50% over.

Verschillende processen waarvan ik weet die ik niet gebruik en niet belangrijk zijn heb ik ook uitgeschakeld. Verschillende programma's heb ik verwijderd die ik de laatste 2 weken heb geïnstalleerd.

In de bijlage heb ik 2 screenshotjes van de taskmanager. Daarin zie je ook dat de RAM ook gewoon normaal is (rond 300 MB)

Wie o wie kan mij hiermee helpen.

MisterZ
 

Bijlagen

  • cpu1.jpg
    cpu1.jpg
    99,2 KB · Weergaven: 73
  • cpu2.jpg
    cpu2.jpg
    117,9 KB · Weergaven: 75
Verkeerde interpretatie: de cpu is voor 99 procent NIET ACTIEF, niets aan de hand dus!
 
nou kijk anders ff naar de screenshot. Ik kan echt heel weinig doen. De niet actieve systemen mogen dan wel 99% zijn maar bij prestatie (cpu2.jpg) zie je dat de cpu constant op een hoge precentage staat. Dat mag juist niet gebeuren als de niet actieve systeemprocessen op 99% staat.

Ik zit nu achter een desktop en hier geeft de niet actieve systemen ook 99% maar de cpu zelf blijft gewoon stabiel (dus tussen de 0% en 7%)
 
Laatst bewerkt:
Toch is hier iets raars aan de hand.
Normaal staat het cpu gebruik op 1% en de niet actieve syteemprocessen op 99%
Bij jou staan ze allebei op 99%
Mogelijk is dit een foute weergave door een registerfout oid.
Met proces explorer krijg je een duidelijk beeld van de lopende processen en hun cpu gebruik.
mvg leo
 
Laatst bewerkt:
Ik ga de proces explorer even uitproberen. en idd het moet 99% op 1% zijn en bij mij is het dus 99% en 99% ik merk dat ook dat bepaald programma's ook traag zijn, firefox start met moeite op windows verkenner moet ik een aantal minuten wachten office pakketten moet ook heel lang wachten.
 
Als de pc inderdaad ook traag is, is er misschien sprake van malware.
Scannen met mbam en superantispyware (eerst laten updaten)
geeft daar meer duidelijkheid over.
Mogelijk gaat dit beter in de veilige modus.
 
Laatst bewerkt:
Hey hallo,

Ik heb een laptop Acer Aspire 3660 met Intel Celeron 1.46 Ghz, 1 gb RAM en 80 GB hdd (2 partitie van 40 GB).

De laatste 2 weken is mijn cpu constant op een hoge gebruik 80% tot 100%.
Als ik kijk naar wat aan processen draaien dan zie ik dat er maar heel weinig draait of juist helemaal niks (dus de niet-actieve systeemprocessen)
MisterZ

Kijk 's wat de cpu doet als 'ie in veilige modus draait.
 
Hi,
Als de PC "niets doet" waarom is dan in het eerste plaatje MSACCESS actief??
grtz gerrit
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan