CPU 100% wisselbestand 10%

Status
Niet open voor verdere reacties.

dasha

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2005
Berichten
25
hoi allemaal,
nou ja de titel zegt al genoeg denk ik,
Ik heb een 2.4gig celeron processor met 512 mb geheugen,
nu had ik mijn wisselbestand geheugen op min512 max 765 staan maar toen kwam mijn wisselbestand niet boven de 5%,
nu heb ik het teruggezet naar min128 max 512, nu zit ik op 10% maar mijn CPU zit nog steeds op 100% ,
kan iemand mij wat tips geven waardoor mijn cpu minder wordt,
BTW ik heb maar een proggie lopen, en ik heb geen virussen, trojans, malware etc (hitman pro, mcafee virusscanner, hijack log ter controle naar een forum gestuurd, alles ok)

HEEEELP:confused:
 
Het wisselbestand, ook wel virtueel geheugen moet je instellen op 1,5 x de omvang van je fysieke geheugen, ook wel RAM genoemd.
Als je RAM 512 Mb is, kun je het viruele geheugen het beste op 768 Mb instellen.

Als in Taakbeheer, Prestaties het CPU-gebruik voortdurend op 100% staat, zal de fan ook wel razen?
Heb je al gekeken welke Opstarters er allemaal meeliften als Windows opstart?

Start, Uitvoeren, typen msconfig en dan tab de Opstarten aanklikken.
Kijk of al die programma's wel op moeten starten met Windows.

Zie je in de Tab Processen nog geheugenvreters staan?
 
Laatst bewerkt:
bedankt voor jullie reacties,
zoals ik al schreef in mijn eerste mail had ik mijn virtuele wisselbestand op 756mb staan (dus 1.5x mijn ram geheugen),
nu las ik ergens dat als je virtueel geheugen niet hoger dan 5% word kan je beter je virteeull geheugen naar beneden brengen. dus dat heb ik ook geprobeert,
zonder resultaat.
Bij het opstarten zie ik geen gekke dingen,
Het gaat fout als ik een programma zoals azureus open, dan schiet mijn CPU naar 100%,
Ik dacht eerst dat het java probleem was ( dat schijn we wel eens met azureus te hebben,een oude versie van java is funest) maar ik heb het ook met andere proggies die geen java gebruiken,
Het lijkt erop dat elk programma dat een connectie naar buiten maakt problemen geeft,
dus kan het mijn firewall of virusscanner zijn (ik heb mcafee virusscanner en firewall, miijn mcshield fluctueert wel heel erg). Zal mijn virtueel geheugen dan ook niet verzadigd raken (waarom alleen mijn CPU power??)
:confused:
 
De CPU doet de berekeningen, de RAM slaat die even op, en als deze vol is, wordt het door het virtuele geheugen gedaan, in feite niet zoveel met elkaar te maken.

De processor is dus erg druk met iets, volg eens de aanwijzingen van @Boeing_737.

Of zet ens de virusscanner uit, zie je het gelijk of het daar aan ligt.

PS, indien de devices op PIO mode werken, en niet op DMA, krijg je ook zoiets, te zien in apparaatbeheer, bij de ATA ATAPI IDE controllers.
 
Laatst bewerkt:
Mmm.....je vertelt met iets andere bijzonderheden eigenlijk hetzelfde verhaal nog eens.
Maar heb je nu gedaan wat ik je aanraadde?
Het gebruik van je virtuele geheugen is bij jou volgens mij geen probleem, maar als je CPU voortdurende voor 100% in touw is wel.
Dus ik adviseer je, kijk de dingen na die ik je aanreikte.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan