cpu 100%

Status
Niet open voor verdere reacties.

molly dean

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2007
Berichten
15
hoi,

wanneer ik maar 1 proces draaiende heb, meestal iets met converteren(bijv.virtualdub) zit mijn cpu direct continu op 100%. dan geen doorkomen meer aan op pc. eerder had ik dit niet en kon ik zonder moeite meerdere processen tegelijk draaien. virus/spyware is het zeker niet.

pc: amd athlon xp 2200


alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Virtualdub vraagt ook een hoop van je systeem hoor. Probeer de PC eens op te ruimen met de ingebouwde tooltjes en daarna te defragmenteren. Dat scheelt ook een hoop.
 
Denk dan eens aan achtergrond processen molly dean.
Bijvoorbeeld een virusscanner die de hele schijf steeds gaat scannen, een taak als defragmentatie die altijd begint of een programma als Office die heel erg langzaam veel updates gaat installeren. Het kan je computer lekker bezighouden terwijl jij van niets weet. Soms zijn er dingen die je beter niet automatisch kunt laten doen. Is er een mogelijke verdachte?
 
Denk dan eens aan achtergrond processen molly dean.
Bijvoorbeeld een virusscanner die de hele schijf steeds gaat scannen, een taak als defragmentatie die altijd begint of een programma als Office die heel erg langzaam veel updates gaat installeren. Het kan je computer lekker bezighouden terwijl jij van niets weet. Soms zijn er dingen die je beter niet automatisch kunt laten doen. Is er een mogelijke verdachte?

Alfred 2, ik heb mijn schijven gedefragmenteerd en opnieuw de hoeveelheid virtueel geheugen aangepast. cpu is nu tijdens in ieder geval 2 processen niet meer continu 100%, regelmatig zakt de meter in taakbeheer dus dat gaat nu goed.

inderdaad loopt er een zware norton antivirus mee maar daar is niets aan te doen.

groet.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan