cpu 100%

Status
Niet open voor verdere reacties.

olayer

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 mei 2009
hallo,

Ik heb sinds kort een "nieuwe" computer (ik heb hem tweedehands gekregen)
alleen er is een probleem. Wanneer ik flash player filmpjes kijk bijvoorbeeld op
dailymotion of msn video (geen youtube) dan springt mijn cpu naar 100% en krijg ik een bsod :eek:. Ook wanneer ik een video converteer met Winavi dan springt hij naar 100% en krijg ik een bsod. Ik heb windows al opnieuw geinstalleerd, maar toen ik het daarna probeerde schoot hij meteen naar 100% en kreeg ik weer een bsod.:confused:

Nu heb ik ook mijn computer opengemaakt en het moederbord bekeken. Daar viel mij wat
op. 2 condensatoren stonden een beetje bol en er zat wat bruine troep op.
Zou dit mischien het probleem kunnen zijn????

alvast bedankt.

Of je processor wordt te heet.

probeer eens een game te spelen.

en kijk dan of je een bsod krijgt.

Heb je wat meer specificaties over je PC? Waarschijnlijk heb je ook (nog) last van het condensator-probleem zonder stabilisator, destijds zijn deze verkeerd gefabriceerd. Ik gok dat dat zo rond 2002, 2003 was.

CPU Type AMD Athlon XP, 1679 MHz 2000+
Motherboard Name VT8366/A-8233
Motherboard Chipset VIA VT8366(A)/8367 Apollo KT266(A)/KT333
Video Adapter NVIDIA GeForce4 Ti 4600 (Microsoft Corporation) (128 MB)
kloksnelheid 1.68 ghz 512 mb
windows xp service pack 2

Als je lekke, bol staande condensators hebt, dan krijg je inderdaad dit soort vage problemen.
Er is maar 1 manier om dit probleem op te lossen, namelijk er nieuwe condenstators opsolderen, ik moet je zeggen dat je dan wel heel precies moet kunnen solderen.
De kans dat het moederbord dit overleeft en weer probleemloos gaat werken is 75%.

De kans dat het moederbord dit overleeft en weer probleemloos gaat werken is 75%.

Ik bied méér! Vorige week nog 3 bordjes gedaan, en werken inmiddels weer prima.

Dus zoek een handige kennis/familielid die goed met de soldeerbout overweg kan, zorg dat je de condensators in huis hebt en laat diegene het even regelen. Anders even een nieuw moederbordje regelen, op Marktplaats kost dat niet heel veel meer.

Ik heb ook bij een bepaald OS ik dacht vista.
En je keek bij taakbeheer dat hij dan gewoon altijd op 100% stond

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan