cpu, 2 vraagjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

star3200

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2001
ik wil een nieuwe pc kopen en ben nog aan het twijfelen welke cpu ik erin wil...

de amd 3000+ en 3200+(64-bitversie)

het verschil tussen deze 2 is enkel dat de"Level 2 Cache" bij de 3200+ 512kb groter is...maar zal dit uiteindelijk veel verschil maken??

en deel 2 van mijn vraag :

is de athlon XP 3200+ evenwaardig aan de "3.2GHZ FSB 800 PRESCOTT 1MB L2 CACHE BOX" van intel?

omdat ze voor de athlon 3200+ maar 2000mhz geven als Kloksnelheid

De Athlon 64 3200 is zeker veel sneller dan de XP, mede omdat hij meer cache geheugen heeft.

Ik denk dat die athlon aardig mee kan komen met de Pentium 4, omdat de prescott langzamer is dan northwood op deze snelheid, en daar kon de athlon al meekomen.

Alles is afhankelijk van wat je met de processor wil doen.

Algemeen advies is:
Indien je geen professionele gebruiker of high end gamer bent, koop het goedkoopste alternatief.
Volgend jaar ziet alles wat je nu koopt uit alsof het uit de pre-historie komt en dan kun je, indien je meer power nodig hebt deze processor verkopen op ebay of marktplaats bijna zonder extra kosten ten opzichte van een huidige high-end CPU, een veel krachtigere en uiteraard moderne uitvoering kopen.

Over een jaar is een AMD3200 even achterhaald als een AMD 3600 of AMD 2800, dat kun je gerust aannemen van iemand die al die dingen kocht vóór de P1 op de markt kwam.

Hehehe, volkomen eens met rods11 ...

Ik persoonlijk zou gaan voor de Prescott, weinig ervaring met AMD, en van de interne architectuur van de Prescott laat overklokken heel gemakkelijk toe.
Dus met en fatsoenlijke koeler kun je daar veel meer uithalen.

Verstandigste lijkt me toch gewoon te gaan voor een Northwood, en dan liefst een 3 GHz ofzo.
Is de meest betaalbare, want voor de 3,2 betaal je gelijk een pak meer, en dat voor maar 200 MHz, dat verschil merk je nooit!

mjah ik denk dat ik toch de amd athlon 64 ga kopen, ik weet ook wel dat zo'n dingen snel "verouderen" maar ik heb nu al 4jaar een amd duron 750mhz en hij werkt nog steeds perfect, zelfs voor nieuwere spellen als unreal2 en halo werkt hij nog zonder hapering, behalve bij de filmpjes :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan