CPU = 90 Graden!

• Onderwerp starter Onderwerp starter oZi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

oZi

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2009
Hai,

Ik zat vandaag even achter de computer, ineenkeer kreeg ik een blauwescherm en herstarte de pc zich zelf, toen de POST scherm langs kwam moest ik op F1 drukken, en daar boven stond dat de CPU temperatuur te hoog was.

Nu heb ik even het kast flink schoongemaakt en de CPU / Koeling. Er zat behoorlijk veel stof in, maar nu is ie weer gelukkig schoon.

Voor de zekerheid heb ik even de Koeling eraf gehaald, maar het lijkte mij dat de koelpaste echt bijna weg is. Kan het misschien daar aan liggen , want mn pc is nu nog steeds op 85 graden.

Ik ben nu wel een film aan het encoden, als ik niet encode dat blijft de cpu op 70 graden.

Specs :
Processor : AMD Phenom Quad-Core 9850
Videokaart : Nvidia Geforce 8800 GTS 512MB (PNY)
RAM : 4GB
HDD : 3.5TB

Dan inderdaad even alle oude resten koelpasta verwijderen en nieuwe aanbrengen

Dan inderdaad even alle oude resten koelpasta verwijderen en nieuwe aanbrengen

Bedankt voor je reactie, hoe kan ik het beste de restjes dan verwijderen?
En welke koelpasta raad je aan?

Grt!

Restjes verwijderen met b.v. beetje wasbenzine.

Zelf gebruik ik altijd Arctic Silver koelpasta

Hoi,

Mocht je geen wasbenzine hebben, kun je gewoon met een een stukje keukenpapier de restjes verwijderen! De pasta die mrmusic heeft is goed! Ik heb hier een tube liggen van Nexus TMP-1000 (30% zilver) die is ook prima!

Hmm , ik zal er even na kijken, misshcien dat ik een nieuwe koeler erop zet. Ik denk dat het beter is dan de standaard koeler.

Hier een screens :

ou7hvo.png

Ziet er niet best uit, zou de pc maar uitzetten als die temps kloppen!

Nou is Speedfan niet één van de meest betrouwbare programma's om je temps uit te lezen natuurlijk dus raad ik je aan om het ook even met bijvoorbeeld PCWIZARD te checken.

Ik heb gisteren een nieuwe koeler opgezet, CoolerMaster Hyper TX2 , en de CPU is nu van 90 graden naar 45 gedaald. ;)

Bedankt voor jullie hulp!

Je CPU is nooit 90 graden geweest. Zie bericht van Maestro.....
Waar meet je je temperaturen nu mee dan?

SpeedFAN, zie screenshot. Maar als het daar niet aan ligt hoe kan het zijn dat de CPU nu onder de 50 graden blijft met deze nieuwe coolermaster hyper tx 2 fan?

Zoals eerder gezegd is Speedfan niet betrouwbaar en vroeg ik je ook even met een ander programma te kijken.

Ik heb ook met een andere programma gekeken, zoals everest ultimate en pcwizard , die geven het zelfde graden aan toen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan