CPU altijd hoog

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ultralord

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2009
Berichten
69
Hoi allemaal,

Ik heb mijn pc nu een halfjaartje ofzo, hij is heel erg snel, maar de CPU staat (sinds kort) altijd best wel hoog.
Het is een 2x3.16 processor.
Windows Taakbeheer zegt dat hij steeds tussen de 40% en de 60% zit, wat echter wel raar is want als ik al mijn CPU vretende programmatjes bij elkaar optel bij de lijst van processen kom ik altijd veel lager uit.

Er lopen op dit moment 71 processen, is dat niet wat veel eigenlijk?

Hoe kan dit?
Wat is er aan te doen?
Ik zit momenteel te scannen met AVG, maar dat leverd tot nu toe geen resultaten op.

Alvast bedankt!
- Michiel
 
AVG heeft meerdere processen draaien, ook als je niet aan het scannen bent.
Dus 71 is niet veel, hoewel, het licht er aan wat je allemaal doet op dat moment.
 
[smallimg]http://img192.imageshack.us/img192/7126/helpmijtaakbeheer.jpg[/smallimg]
(Klikbaar)

Dit heb ik momenteel open

Edit: Zo.. dat plaatje wordt nog eens groot :D

Nu kwam de CPU wel tot de 100% vanwege AVG scan die ik op snel had gezet, maar als ik die niet had, komt die gewoon tot 40% zonder reden :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:
chrome neemt bij elke tabel een nieuw procces, dus zo gek is 71 processen dan niet. als ik 2 tabbelen bezoek met IE, dan heb ik in totaal maar 61 processen, en ik heb bittorrent open:p
 
Mwa oke...
Blijft vaag...
Nu staat ie de hele tijd op 4-8% :cool:

Ik heb gewoon een rare pc XD
 
Windows Vista (en ook 7) voert wanneer je niets doet nogal eens wat achtergrondtaken uit. Zoals het indexeren van de inhoud van je schijf (om sneller zoeken mogelijk te maken)
Het laden van programma's die het verwacht dat je zult gaan gebruiken.
En vast nog veel meer dingen, waarvan verwacht wordt dat het je ervaring in het gebruik van de computer zal verbeteren.

Het vinden van echte problemen wordt er echter niet makkelijker op zo...
Dus scan regelmatig, met verschillende virus- en malwarescanners.
 
Ah, ik snap em ;)

Bedankt voor je reactie, ik zet de vraag wel bij 'opgelost' dan :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan