CPU AMD Sempron

Status
Niet open voor verdere reacties.

ibrahimuzel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 apr 2010
hallo,

ik heb voorige week een cpu AMD Sempron gekocht,
en gisteren had ik hem op mijn moederbord (GIGABYTE) gemonteert.
en ja toen ik windows xp aan het instaleren was viel die zomaar uit.
ik dacht gelijk ligt aan de voeding, en die heb ik 4 × vervangen. dus daar ligt het zowiezo niet aan. en vandaag keek ik naar de warmte van de cpu via de bios, die bleef maar warmer worden, toen de warmte boven de 83 graden kwam deed ik m'n pc uit.

wat moet ik nu doen? en kan elke ander kooler op mijn moederbord?

alsvast bedankt

Goedenavond,

Welkom op Helpmij,

heb je wel tussen de koeler en de processor koelpasta gedaan een druppeltje

goedeavond,

bedankt dat je zo snel hebt gereageert, en idd dat is er niet op.
dat regel ik dan ff morgen.

bedankt

Hoi,

Oke, probeer hem maar niet meer het kan anders ook je processor kosten:thumb::thumb:

Is je processor koeler zo wie zo wel toereikend voor de beoogde cpu ?! Ik bedoel, niet iedere koeler is goed genoeg om op iedere cpu geplaatst te worden, daar helpt ook een druppeltje koelpasta niet meer bij ;)

Inderdaad moet het wel aan de cooler liggen. Kan je met de pc open kijken of de fan het wel doet? Anders inderdaad een nieuwe cooler, of je kan altijd proberen de cooler te maken, bij mij zat er een stukje plastic in de cooler, dus ik zou hem sowieso even checken.

Inderdaad moet het wel aan de cooler liggen. Kan je met de pc open kijken of de fan het wel doet? Anders inderdaad een nieuwe cooler, of je kan altijd proberen de cooler te maken, bij mij zat er een stukje plastic in de cooler, dus ik zou hem sowieso even checken.

Goedenavond,

Mag ik vragen waarom dit aan de koeler moet liggen,want hij geeft aan dat hij de koelpasta vergeten want ook met een nieuwe koeler zou het problemen geven.
Koelpasta is van levensbelang voor een processor

Laatst bewerkt:
Goedenavond,

Mag ik vragen waarom dit aan de koeler moet liggen,want hij geeft aan dat hij de koelpasta vergeten want ook met een nieuwe koeler zou het problemen geven.
Koelpasta is van levensbelang voor een processor

Ook zonder koelpasta ertussen zal het gewoon werken, al zullen de behaalde resultaten wel teleurstellend zijn. Echter, de boel zal wel gewoon werken zonder ter plekke af te fakkelen o.i.d. ;)

En niet iedere cooler is geschikt voor de gebruikte of beoogde processor, ook zal die mischien wel passen qua socket, en in zo'n geval kun je 100 Kg aan koelpasta ertussen smeren, maar ook dan zal het geen resultaat opleveren :)

Het beste is gewoon een CPU koeler erbij pakken die ook daadwerkelijk gecertificeerd is voor die processor :)

Hoi Phr3ak,

Sorry hoor maar jij draait nu toch ook niet zonder koelpasta hoe kan je nu zeggen dat hij gewoon werkt zonder koelpasta doet inderdaad wel maar kort ik zou zeggen probeer het eens;);)

Hoi Phr3ak,

Sorry hoor maar jij draait nu toch ook niet zonder koelpasta hoe kan je nu zeggen dat hij gewoon werkt zonder koelpasta doet inderdaad wel maar kort ik zou zeggen probeer het eens;);)

Zonder koelpasta werkt hij gewoon, al zijn de koel prestatie's gewoon slecht, werken doet hij wél :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan