CPU belasting 100%

Status
Niet open voor verdere reacties.

FreddyM

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2004
Mijn PC is ineens erg traag. Outlook is bv bijna niet meer te draaien. Als ik bij windows taakbeheer kijk zie ik dat de cpu 100% belast wordt. Het proces dat dit veroorzaakt heet lvhidsvc.exe. Verder zoeken op internet leert mij dat dit progje met de afstandbediening van een Philips TV kaart te maken heeft. IK heb een TV kaart op mijn PC, al heel lang en nooit problemen. Afstandbediening gebruik ik echter niet. Kan ik dit proces zonder meer stoppen en zo ja hoe verwijder ik het definitief.

Met vriendelijk groet,

Hoi probeer dit eens,

Ga naar start en dan uitvoeren en type msconfig, druk dan op enter, ga daarin naar het tabblad opstarten en haal het vinkje weg bij LifeView HID Service, dat is de voledige naam voor lvhidsvc.exe, start dan opnieuw op!!

Allereerst bedankt voor je snelle reactie. Hen gadaan wat je adviseerde. Life View staat er echter niet tussen.

Was ik al een beetje bang voor.
Ik kwam dit tegen op Google.
Ik kan niks beloven maar ik ga verder zoeken!

En dit?

Hi All,
I just went start->run and typed msconfig (and pressed enter!) to launch the System Configration Utility. In there I went to the Processes( service) tab, and unchecked the box in the list beside "LifeView HID Service" - the full name for lvhidsvc.exe.... It prompted me to restart, as I was about to anyway... so I did. It did not load/start on startup, and it did not load when I loaded the program, either. The TVR program still functions fine though, so it appears that the service is rather useless and does either little or nothing - everything seems to be working fine without the process running. But with Windows XP, you never know what to expect - it could pop up again sometiome - it shouldn't, but it might.

This seems to be a perfectly good way of fixing the problem.

BRON

lvhidsvc.exe draait als een service op XP, dus uitschakelen via MSConfig kan niet. Wil je het uitschakelen, doe dan het volgende:

Ga naar Start > Uitvoeren.
Type in de balk: services.msc
Klik OK.
Na een paar tellen verschijnt een nieuw venster met een lijst van services.
Zoek in die lijst naar Remote HID Service.
Dubbelklik daarop.
Klik op "Stoppen" en selecteer bij Opstarttype: "Uitgeschakeld".
Toepassen, OK.

Ok, gedaan wat buffy adviseerde. Duurde vrij lang voordat het stop proces was voltooid (CPU was natuurlijk nog steeds 100% belast denk ik). Aan eind hiervan krijg ik echter wel een foutmelding dat het proces niet gestopt kon worden. Toch is het gestopt!. Dat zie ik als ik de services weer opvraag en onder taakbeheer. CPU belasting is nu ca 50% dus een stuk beter. Ik ga eens bij de specs van mijn tv kaart kijken of hier iets van deze LifeView bijstaat.

In ieder geval hardstikke bedankt!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan