Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
leen123 zei:Hallo, als ik mijn processor zou upgraden naar een processor
met bijna evenveel Mhz maar met 4 keer zo veel cache,
dus i.p.v. 64 kb cache 256 kb cache,
is dit verschil aan cache dan te merken?
Groetjes Leen
grannymark zei:Dat ligt er helemaal aan over wat voor processor je het hebt, en of je het over L1 cache of L2 cache hebt.Wat voor processor heb je nu, en wat is degene naar je zou willen upgraden?
leen123 zei:Hallo, ik heb nu een AMD Duron 1600 die een beetje is overgeclockd , en draait nu
1950 MHZ
Ik zat te denken aan een AMD sempron 2800 of 3000, maar de werkelijke aantal
MHZ van de sempron verschillen niet zoveel als mijn Duron, wel de hoeveelheid cache.
grannymark zei:zowiezo is het een verstandige keus om up te graden naar een hoger model. Echter bij de AMD processoren zeggen het aantal mhz niet veel over de prestaties/kracht van een processor. Ik zou echter voor een AMD sempron gaan, omdat dit een Lager geclockt model is van de Athlon XP 3000+ (barton core) die ook 512 kb cache heeft. Een sempron 3000+ is dus een verstandige keus, als u geen games/zware applicaties draait.
leen123 zei:Is het cache grootte van een CPU nu echt zo
belangrijk? want we praten hier niet over Mb,s maar Kbt-jes .![]()
grannymark zei:Ja cache maakt veel uit. Echter zul je het voor internet, muziek en een filmpje kijken niet merken, maar alsnog is het verstandig degene tenemen met de hoogste cache in de reeks met processoren (tussen Intel en AMD is het verschil groot, bij intel praten we namelijk wel over mbtjes)
leen123 zei:Kijk dit bedoel ik: AMD Sempron 64 3100+ 1,8 GHz HT 1600 256 KB S 754 Boxed
Type: processor
Brand: AMD
Department: Processor (advertentie kelkoo)
Hier staat de werkelijke Mhz achter , die is langzamer dan mijn Duron maar wel 4 maal
zoveel cache geloof ik.
Dus als ik mijn moederboord upgrade naar een Sempron is het niet het aantal Mhz wat ik upgrade maar wel de hoeveelheid cache
en een ander ontwerp van de Cpu waardoor deze sempron toch veel sneller is dan mijn duron ? 2 maal zo snel?
Bedankt voor jullie advies ,
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.