CPU continu 100%

• Onderwerp starter Onderwerp starter R15
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

R15

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2009
Hallo,

Ik zit weer eens met een probleem. (weet niet of dit onderwerp bij dit gedeelte van het forum moet, maar ik vind dit het beste gedeelte)
Mijn cpu is steeds 100%.
Wat ik raar vind: als ik taakbeheer open, gaat daar veel cpu gebruik naartoe.
Als ik niks doe, gaat er ook wel erg veel ergens naartoe.
Dus, als ik iets sluit, gaat mijn cpu gebruik weer ergens anders heen.
Dit is zeer vervelend, mijn computer is nou dus heel erg traag.
Ook al scans e.d. uitgevoerd, ook als ik niks doe, en alle niet van Microsoft services uitschakel is mijn cpu 100%.
Zeg dus niet van: sluit gewoon taakbeheer:rolleyes: Het gaat altijd wel ergens naartoe.
specificaties:

besturingssysteem: Windows Vista 32-bits
processor: AMD Sempron(tm) Processor +3400 1.8Ghz
geheugen: 2GB
schijfruimte: 320GB intern, 40GB intern, 500 GB extern
moederbord: Asus M2V

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 19:39:41, on 15-7-2009
Platform: Windows Vista (WinNT 6.00.1904)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16386)
Boot mode: Normal

- Verwijderd door moderator, zie bericht -

link voor printscreen taakbeheer:
http://www.webklik.nl/user_files/24120/cputaakbeheer.jpg

PS: Google is je vriend, ook voor mij, maar ik kon niet PRECIES dit probleem vinden. Ik kwam er niet uit. Jullie hopelijk wel! Bedankt alvast!

Laatst bewerkt:
Hey,

erg vreemd probleem.
Misschien heeft het iets te maken met het thema. Heb je het klassieke al geprobeerd? Zo nee, probeer eens. Laat maar weten wat het resultaat is.

Gr,
Mathijs

@Mrmusic,

er staat al een link naar een screenshot van taakbeheer in het eerste bericht.:)

Excuses, overheen gelezen...

Geweldig, al zoveel reacties is zo'n korte tijd!
Heel erg bedankt dat jullie willen meehelpen!:thumb:

Ik zit nu op een andere computer, dus met dat andere thema zal ik vanavond denk ik maar eens proberen. En ik zal ook maar eens die scan doen van de link.
Taakbeheer is dus een link. Maar het rare is dat het cpu-gebruik steeds ergens anders heen gaat. Prioriteit staat allemaal op normaal. Ik heb ook nog steeds geen oplossing op internet gevonden via onze vriend Google...

Ik laat het jullie weten:).

Thanks!

Wat mij opvalt is dat je taakplanner aanstaat en schijfdefragmentatie..
volgens mij is je pc aan het defragmenteren en als je pc uit gaat en opstart weer opnieuw begint.
dat is:
defragmenteren:
defrag.exe
dfrgNtfs.exe

taakplanner:
taskeng.exe staat er 2x in.
check je taakplanner en schakel je taken uit.

Laatst bewerkt:
Dus nu uitgeschakeld?
Maak nog eens een screentje als je wilt.

screen als gif opslaan op je buroblad en dan hier uploaden door op het paperclipje te drukken ;)

Ik heb zo'n soort probleem ook gehad op mijn laptop met vergelijkebare specificaties. Ik heb toen mijn PC met Hitman Pro gescand en vond toen heel veel malware en spyware. Toen ik dit allemaal heb laten verwijderen door Hitman Pro werkte hij weer super.

Misschien helpt het bij jou ook.

Greetzz,
Timo

Ik heb zo'n soort probleem ook gehad op mijn laptop met vergelijkebare specificaties. Ik heb toen mijn PC met Hitman Pro gescand en vond toen heel veel malware en spyware. Toen ik dit allemaal heb laten verwijderen door Hitman Pro werkte hij weer super.

Misschien helpt het bij jou ook.

Greetzz,
Timo
scannen op spyware en virussen is zeker aan te raden..
In 1e topic word gemeld dat er al dergelijke scans gedaan zijn,dus neem aan op spyware en virussen..al zou ik het programma hitman pro afraden.

Zou Hitman pro maar laten voor wat het is. Nog steeds kan het dingen aanpassen/weghalen die jij niet wil weghalen.

Heb je nu al gescand met de programma's die ik in de link aangaf?

Zou Hitman pro maar laten voor wat het is. Nog steeds kan het dingen aanpassen/weghalen die jij niet wil weghalen.

Heb je nu al gescand met de programma's die ik in de link aangaf?

Die link werkte eerst niet, maar nu wel weer. Dus dat doe ik dan straks maar. Ik typ dit nl vanaf de Wii.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan