cpu-cooler in overdrive.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Patrickske22

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 jul 2006
Als ik mijn pc aanzet, start hij niet op maar enkel de ventilator van de processor begint te draaien. En dit steeds sneller tot hij maximaal draait. Kan iemand mij vertellen hoe dit komt en hoe ik dit kan oplossen?

Dank bij voorbaat.

Heb je in de kast gekeken en weet je zeker dar het de processorfan is?
Dan is het duidelijk de je CPU doldraait.

Als je opstart, krijg je dan niet eerst de BIOS meldingen, of een logo van de fabrikant van je moederbord of van je PV?

Ik heb idd mijn kast opengedaan en het is de grote ventilator die vlak tegen het koelingsblok zit van de ptocessor.

Als ik opstart gebeurt er niets, geen beeld, geen bios of wat dan ook, enkel die ventilator die hard staat te draaien.

Dan wordt wel erg moeilijk om te bepalen wat het probleem is.

Heb je al eens geprobeerd je moederbord te resetten?
Het batterijtje los halen van het moederbord en na een paar minuten terugzetten, terwijl de PC uit staat?
De jumpersetting nagekeken?
Alle kabelaansluitingen en kaartjes goed vastgedrukt?
Je BIOS zou op zijn minst weer zichtbaar gemaakt moeten worden.
Heb je nog garantie op de PC?

Misschien weet iemand anders hier nog een oplossing, ik kan je niet verder helpen. :confused:

Boeing_737 zei:
Heb je al eens geprobeerd je moederbord te resetten?
Het batterijtje los halen van het moederbord en na een paar minuten terugzetten, terwijl de PC uit staat?
De jumpersetting nagekeken?
Alle kabelaansluitingen en kaartjes goed vastgedrukt?
Je BIOS zou op zijn minst weer zichtbaar gemaakt moeten worden.
Mocht bovenstaande opties niet werken kan het nog zijn dat óf de voeding óf het moederbord stuk is (wel een beetje koffiedik kijken trouwens, ik zou persoonlijk gewoon naar een reparateur gaan).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan