CPU & Core te heet bij stres test

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yorick1989

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2008
Hallo,

Ik heb de mugen 2 rev gekocht voor op mijn amd phenom x4 965 met goeie koelpasta Arctic MX-2? Maar ja, hij geeft biuj stressen nogsteeds 55 graden aan. Ook de core temperatuur stijgt tot wel 66 graden! Ik heb dit gemeten in Speedfan, en gestresst met Heavyload. Ik weet echt niet wat ik moet doen. Ik heb ook aan de achterkant koeling. En het gekke is dat mijn GPU wel gewoon 26 graden blijft (GTX 560 1gb), terwijl die altijd een hoge temperatuur heeft.

Alvast bedankt.

MVG,
Yorick

Speedfan meet lang niet altijd nauwkeurig. Probeer SIW (System Information for Windows) eens. Moet je even googlen.

Hier geeft hij bij elke core: value 59, min 57, max 63 graden. Dat is toch erg hoog of niet?

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoeveel koelpasta heb je er opgedaan? Een klein dun laagje is genoeg... Als je te veel doet koelt hij niet goed...

4 g, dat is zeker te veel? Kan dat de reden zijn dan?

Ja maar als ik andere zie die ook de zelfde koeler hebbenen hebben die echt veel minder hoge temperatuur. Ongeveer rond de 30 en 40 bij stres

Onnodige quote's verwijderd.Bij een directe reactie gebruik knop: Reageer op vraag of Snel reageren.

Die temperatuur is idd niet echt al te hoog hoor, je hebt een amd, die wel bekend staan om temperaturen te hebben die nogal snel de hoogte in gaan.

oke, maar ja ik heb nu 2 extra koelers gekocht voor op de cpu, hopelijk zal dat wel helpen. Maar wat is de standaard koelte voor een AMD processor? En de stock koeler is wel goed, maar erg lawaaierig! Die draait gewoon 5000 rpm en die koeler zelf is maar een kleintje! Maar goed ik vond 70 graden wel erg warm maar als dat normaal is dan accepteer ik het maar! haha
grtz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan