cpu diode 158 graden???

Status
Niet open voor verdere reacties.

DRADA

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2003
Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen cpu diode en cpu socket?,aangezien mijn cpu socket op 49/50 graden staat en mijn cpu diode regelmatig naar de 158 graden vliegt volgens mbm5 en ik heb zo,n vermoeden dat dat niet helemaal ok is :8-0:

DIODE: Een diode zet analoge gegevens om naar digitale. Nog geen afbeelding van gezien eigenlijk......
SOCKET: huisje waar je CPU in ligt.

Nog nooit daar twee metingen van gezien maar het kan wel :).

DIODE:
diode.jpg

Ik twijfel of het plaatje goed is. Het blauwe paddestoeltje wat je ziet in ieder geval is een temperatuursensor die direct op de CPU zit en hem zo dus meet.

SOCKET:
1096943040.jpg

Laatst bewerkt:
Euhhh nou heb ik nog een klein vraagje als mijn temperatuur meeting aangeeft dat mijn cpu diode 158 graden is houd dat dus in dat mijn kern van mijn cpu dus zo heet is :eek: ?????? volgens mij zou mijn processor dan al lang in vloebare vorm mijn pc uitgewandeld zijn of snap ik de uitleg niet goed ???
mijn motherbord monitor programma geeft aan
cpu socket 50 graden
cpu diode 158 graden
case 36 graden

Geplaatst door DRADA
Euhhh nou heb ik nog een klein vraagje als mijn temperatuur meeting aangeeft dat mijn cpu diode 158 graden is houd dat dus in dat mijn kern van mijn cpu dus zo heet is :eek: ?????? volgens mij zou mijn processor dan al lang in vloebare vorm mijn pc uitgewandeld zijn of snap ik de uitleg niet goed ???
mijn motherbord monitor programma geeft aan
cpu socket 50 graden
cpu diode 158 graden
case 36 graden

Nu eerlijk gezegd, heb nog nooit gehoord van een CPU diode. De enige dat ik ken is een, is een diode, die in de electronica, gebruikt wordt om een wisselspanning om te zetten in gelijkspanning. Misschien iemand die opheldering geeft.

Wat betreft de temperatuur: valse meting of CPU-pap..

Wat betreft diode.. 1st post editted.. Twijfelde al.

Hallo

Niet alle hardware ondersteund het korrekte uitlezen v/d diode temp. die in de c.p.u. zit.

Deze zit dus wel degelijk in de "core" v/d c.p.u. geintegreerd , en zou in theorie dus de meest korrekte waarden moeten weergeven.

Let wel : voor de meeste metingen ( lees gebruikers) , is die v/d socket ruim nauwkeurig genoeg.

Peter

Niet te veel van aantrekken... ik heb een voeding die volgens m'n mobo -8 graden celsius is :D

Ok zet gewoon die meting uit ...en dan maar hopen dat ie niet in 1 keer boemmes ho zegt

ik heb wel een cpu die eerst -7 graden celcius is en dan een seconde later 123 graden is:D:p maar in mijn bios is ie 51 graden

lol, ikke es een CPU een beetje overgeklokt, 5 seconde gewerkt toen BOEM!!!!:) CPU was 269 graden celcius, da kan je nog ni me waterkoeling of slaolie tegehouden... :cool: maar je, er is dus blijkbaar toch echt iets mis met die cpu eu:confused: dinges... je moet je kas is ope doen en met een dikke leren handschoen of met rubbere zolen in je schoenen voelen of je CPU of de omligende chip echt zo gloeiend zijn. o ja, had ik al gezegt dat als je je kast opendoet terwijl je geen schoenen ofzo aanhebt je waarschijnlijk op een gegeven moment onder 220 volt komt te staan?:rolleyes:
ik spreek uit ervaring...
andersijts kan je een bios update overwegen...

CPU was 269 graden celcius

Lijkt me stug :confused:

en met een dikke leren handschoen of met rubbere zolen in je schoenen voelen of je CPU of de omligende chip echt zo gloeiend zijn

Hoe wil je het dan nog voelen met die handstoen? En met je schoenen??

ja, had ik al gezegt dat als je je kast opendoet terwijl je geen schoenen ofzo aanhebt je waarschijnlijk op een gegeven moment onder 220 volt komt te staan[

Ten eerste zal dat wel meevallen en ten tweede zullen je rubberen schoenen niet zoveel van de 220 volt tegenhouden.

269 graden celcius? waarom niet? en voor de rest, als je oplet in de lessen fycica zou je weten dat als je dichte rubberen zolen aanhebt dat je dan geen stroom voelt, met 25000 volt zou ik het wel niet proberen...
en voor de rest heb ik mij zo als eens 2e graads verbrand aan een chip en geloof mij, door handschoenen voel je de hitte nog goed genoeg, ni slecht voor een klein kindje van 13 die in de eerste ASO zit he? en nog ni eens fycica krijgt..? :p maar ja, mijn punt is, zorg ervoor dat je veilig kan werken met een computer die onder stroom staat... O.A., al eens geprobeert om 220~230 volt door je vingers te krijgen? voor de rest hoor ik dat je geen waterkoeling hebt want die verdampt gewoon bij die teperatuur net als plactic...
Slaolie al es geprobeert te gebruiken als koeling? wel je harde schijf en CD speler erniet in te steken...
is de plactic van je CPU ventilator toevalig gesmolten? als je wil kan je me ook belen: 0499628566, maar vanavond niet... (23/8/05)

CPU was 269 graden celcius
Het zou kunnen, maar hoe heb je dit kunnen meten?:confused:
Dit gebeurt ook pas, als je extreem de FSB en Vcore(voltage) omhoog gooit en geen Heatsink(koelblok) gebruikt.
(filmpje Tom's hardware)

ja, had ik al gezegt dat als je je kast opendoet terwijl je geen schoenen ofzo aanhebt je waarschijnlijk op een gegeven moment onder 220 volt komt te staan
Op een moederbord staat geen 220 volt. Sterker nog een processor gebruikt ongeveer 1,5 volt.
Je stopt wel 220 Volt in je voeding, maar die zet het om in drie "hoofd" voltages.(3,3V/5V/12V)

voor de rest hoor ik dat je geen waterkoeling hebt want die verdampt gewoon bij die teperatuur net als plactic...
Hoe warm denk je dat een normaal of overgeklokte processor is?:rolleyes:

Laatst bewerkt:
Nu ga ik toch even reageren.

1° een processor kan nooit 269° C worden. vooralleer je die temp wil bereiken zijn je CPU, mobo, voeding ed .. al opgerookt.

2° Er bestaan geen speciale schoenen die 25000V/50 Hz aankunnen. Persoonlijk heb ik al veel klappen gekregen van 25/28000V/ 16Khz (hoogspannining van TV of monitor). Je bent wel eventjes verbrand, maar daar is geen gevaar bij. @ wynand, als je zo goed bent in fysica, zou je dit moeten kunnen uitleggen waarom er geen levensgevaar is.

3° Rubberen handschoenen, zijn wel degelijk isolerend. Anders zou er ook geen isolatietape bestaan.

Dat was het voorlopig.

@vanzwam, die temperatuur kan wel degelijk gezien, het voor vele, het bekende filmpje van de Tom's Hardware site.
Ze testen daar vier processoren.
2x AMD en 2x Pentium. De beide AMD's gaan vrijwel direct smelten bij ongeveer de temperatuur(dacht hoger) die eerder genoemd werd. Uiteraard blijft er van het moederbord ook niks goeds over.
De Pentium's schakelen de boel uit en na afkoelen starten die ook weer op.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door crash
@vanzwam, die temperatuur kan wel degelijk gezien, het voor vele, het bekende filmpje van de Tom's Hardware site.
Ze testen daar vier processoren.
2x AMD en 2x Pentium. De beide AMD's gaan vrijwel direct smelten bij ongeveer de temperatuur(dacht hoger) die eerder genoemd werd. Uiteraard blijft er van het moederbord ook niks goeds over.
De Pentium's schakelen de bole uit en na afkoelen starten die ook weer op.

Nu ja, de wonderen zijn de wereld niet uit. Ik heb dit filmpje eigenlijk noit gezien, lijkt mij wel interesant.

Geplaatst door vanzwam

Nu ja, de wonderen zijn de wereld niet uit. Ik heb dit filmpje eigenlijk noit gezien, lijkt mij wel interesant.
Ik weet niet of ik deze nog kan vinden.(is al redelijk oud)

[edit]Gevonden.:p

Leuk als je de titels alleen al even leest:
-Intel Pentium 4 2 GHz - System Slowdown
-Intel Pentium III 1 GHz - System Hang / CPU Alive
-AMD Athlon 1.4 GHz (Thunderbird) - System Crash / Death Of Processor
-AthlonmP 1.2 GHz (Palomino) - System Crash / Thermal Diode Fails / CPU Dead
Hier de test:
http://www.tomshardware.com/cpu/20010917/index.html

Hier kun je het filmpje vinden:
http://www.tomshardware.com/cpu/200...wnload_the_first_toms_hardware_test_lab_video
Bekijk de temperatuur.:p[/edit]

Bedankt, ga het even bekijken :thumb:

Men is nooit te oud om te leren hé.:)

Het is wel de moeite waard om gezien te hebben.:)

De temps. in het filmpje kwamen mij wat onrealistisch over (ook omdat die pentium sowieso maar 29*C was?? mijne haalt de 84*C.) maar het is een betrouwbare site..

Wat betreft die schoenen; ik weet dat rubber ervoor zorgt dat het boeltje niet geleidt. Maar je maakt mij niet wijs dat als ik mn FILA's neem en vervolgens met een paperclip in mn stopcontact ga zitten porren alles 100% ok met me gaat.

De Pentium's schakelen de bole uit en na afkoelen starten die ook weer op.

De wát crash?!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan