CPU en GPU oververhit?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Backmonkey123

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2013
goededag

ik heb een vraagje

het lijkt als of mijn CPU en GPU heel warm worden als ik aan het gamen ben (want af en toe wordt men spel ook erg traag en daarna doet hij het weer normaal en herhaalt het zich)

heb heel men pc laatst schoolgemaakt en een andere koeler op gezet ( ben de koelpasta niet vergeten)(vervangen door een stock koeler)
die gaat overgens meteen als ik men pc boot naar de 4100 RPM
GPU heb ik verder niks mee gemaakt (behalve het vuil op de bovenkant weg gehaalt)

specs:
Moederbord ConRoeXFire-eSATA2
Processor Intel(R) Core(TM)2 CPU 6320 @ 2.40 GHz
Geheugen 4 GB
Harddisk(s) 500GB eSATA2
Videokaart(en) SAPPHIRE RADEON HD 7850 , 1GB
Monitor(en) syncMaster 940BW en een AKAI HDMI
Geluidskaart 5:1
Toetsenbord logitec
Voeding recom 550 watt voeding
koelers 3 (en een stock intel koeler

mvg wesley

Hoi, Ik zie dat de system load 94% is, is dit tijdens of na het gamen, want ik Game ook en mijn CPU zit ook op 60 tijdens gamen , dus dat is normaal, als die idle 60 loopt niet. Een normale GPU temp. voor een zware game is 60-70 en maximaal 90. Mijn GPU zit rond de 65-70 tijdens gaming.

Dus als je net uit een game komt of een game geminimaliseerd hebt, vallen deze temps. wel mee.

uhhm ik speel meestal tomb raider , bioshock enzo via steam en op high rates

ja dit is tijdens het gamen

maar wat is dan de oorzaak denkt u want zij gaat van langzaam naar snel en gaat zo maar door

uhhm ik speel meestal tomb raider , bioshock enzo via steam en op high rates

ja dit is tijdens het gamen

maar wat is dan de oorzaak denkt u want zij gaat van langzaam naar snel en gaat zo maar door

Bedoel je frame drops? (lag)? dat zou ik niet zeker weten, het zou een verouderde driver kunnen zijn van AMD.
Probeer eens een simpele benchmark, zoals heaven benchmark te draaien en te kijken hoe die dat aanpakt, zet dan niet op Ultra want dan lag die zoiezo, dat doen GTX 780's nog bijna :P

ik heb de laaste amd catalyst center gedownload bedoel je dat ?

ja ik zal het proberen heb je een goede simpele benchmark linkje voor me want weet niet precies waar ik moet zoeken en of dat ze goed zijn

Deed die dat weer, haperen? probeer hem eens op Med of high te zetten, is wat zwaarder, maar zo te zien is je min fps 12, sommige stukken in de benchmark zijn zwaarder en avg. 50. dus de FPS loopt nu stabiel

Dan is er niks mis, want dat loopt stabiel op 48 FPS gemiddeld dus geen framedrops, dan ligt het aan het spel denk ik, probeer eens een game uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan