CPU en GPU temperaturen veel te hoog

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guudoo

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2010
Nadat mijn PC meerdere keren vast liep bij het opstarten ben ik naar mijn temperaturen gaan kijken.

Zie hier het resultaat:

Ik geloof dat 68 graden voor de videokaart en 81-85 graden voor de CPU veel te hoog is met verder geen programma's opgestart, wat raden jullie aan om te doen?

Ik las op internet om een nieuwe laag "thermal paste" aan te brengen? Of is het al voldoende als ik mijn computer is een keer goed schoonmaak? Zit nog wel wat stof achter lijkt mij. Is een nieuwe fan installeren nodig?

Graag tips / reacties::confused:

Je processor mag maximaal 72 graden worden, dus je dat is wel warm als je niks doet verders. Ik zou eerst even kijken in je kast of er veel stof zit.

De processor wordt inderdaad te warm, de videokaart nog lang niet.

Ga inderdaad eerst maar voor goed stofvrij maken, daarna eventueel koelpasta vernieuwen wanneer dat niet tot een bevredigend resultaat leidt.

De naam "koelpasta" is een foutieve, het spul koelt niets, het is een warmtegeleidende pasta waarvan je zo min mogelijk dient te gebruiken, het is alleen bedoeld om de kleine oneffenheden uit te vlakken en de warmte overdracht te bevorderen.

Het "lappen" van de onderkant van het koelblok en de heatsink van de processor kan helpen, zo ook een goede processorkoeler.

Maar ook de airflow in de kast is van belang, de afgevoerde warmte via de koelblokken en ventilatoren moet wel de kast uitgevoerd worden.

Onderwerp verplaatst van overklokken naar processor/koeling, graag op toezien de vraag in de juiste sectie te plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan