cpu en grootte HDD

• Onderwerp starter Onderwerp starter Dopey
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Dopey

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2001
Geachte lezer,

In een peecee winkel samen met een maat van me vertelde de verkoper hem toch iets onzinnigs naar mijn mening..

hij vertelde dat wanneer je een amd 300 mhz heb dat je harde schijf niet hoger mag zijn dan 10 gb met windows 98, dit omdat bijv een 40 gb hdd het niet zou redden met een dergelijke cpu.

Is dit waar...?
Windows 98 ziet dit soort grote schijven toch wel gewoon als je de eerste partitie maar bij 2 gb houdt ofzo toch ?

met vriendelijke groet,

Volgens mij is dit gewoon onzin, je zult alleen wel je bios moeten flashen. Het ligt aan je mobo en niet aan windows98 dan.

Zelfs flashen van het BIOS is niet beslist nodig. Voor de meeste harde schijven is een utility te downloaden waardoor ook een oud BIOS de hele harde schijf kan gebruiken. Dit Disk Management tool wordt in de MBR van de schijf geïnstalleerd en vertaalt de indeling van de HDD zodat ook een 120 GB schijf geen probleem oplevert.
Zie bv voor Maxtor: http://www.maxtor.com/en/support/downloads/maxblast3.htm

Is die verkoper intussen al ontslagen?

Hallo Dopey,

Wat die verkoper jullie verteld heeft is 100% kant en klare onzin.

Ik las laatst nog een verhaal van iemand met een p100 die mbv een PCI ide controller nog een 40 GB hdd in heeft kunnen bouwen!.

De snelheid van de CPU en de maximale grootte van een hd zijn op geen enkele wijze met elkaar gerelateerd.

De BIOS wel, maar dat kan opgelost worden zoals hierboven al aangegeven wordt of dus met een speciale PCI ide controller.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan