CPU en Harddisk te warm

• Onderwerp starter Onderwerp starter Feyro
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Feyro

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2005
Ik heb een Pentium 4 HT 3.00 Ghz, speedfan geeft voor de cpu een temperatuur van 88 tot 92 graden aan en voor de harddisk een temperatuur rond de 53 graden aan... is dit niet veel te warm? en zo ja, wat kan ik doen om de temperatuur naar beneden te krijgen?

CPU veel te warm,

hdd niet

Je kan ook nog even testen met Everest wat de temp is.

Maak je kast open, en probeer je cpu schoon te maken met een zacht kwastje. Zodat alle stof weg is. Ook andere fans (ventilatortjes) kan je even schoonmaken zodat ze weer beter draaien.

Of maak even je fan + koeblok los (niet je processor). Dan is het makkelijker schoonmaken.

dat is wel wat warm :D
kan je miss hier wat mee? een hele topic over extreem warme cpu

@Rimsic Je was iets sneller :D

Laatst bewerkt:
cpu 88 graden en je systeem valt niet uit en er begint geen sirene te loeien. Dan vraag ik mij af of speedfan wel in orde is.
Heb je al eens in de kast gekeken.
Werkt de koeler can je cpu nog wel zit er stof in maak dat eens schoon.
krijgt je kast wel voldoende ventilatie of staat het ergens ingebouwd.
zorg voor voldoende ventilatie rondom de kast.
Maar met deze temperaturen zou je een eitje kunnen bakken.

wat ik denk als koeler effectief nog draaid er meer aan de hand is of stof alleen

koeler kan niet genoeg koelen
wat ik zou doen is van koeler veranderen ik ben persoonlijk heel tevreden van coolermaster

Geplaatst door ibiza
wat ik denk als koeler effectief nog draaid er meer aan de hand is of stof alleen

koeler kan niet genoeg koelen
wat ik zou doen is van koeler veranderen ik ben persoonlijk heel tevreden van coolermaster
Kan, maar stof verwijderen kan al veel helpen en het is gratis. Als je het te warm vind worden kan je ook gewoon nieuwe computer kopen :confused:. Dus schoonmaken lijkt me een goedkopere optie

Re: uhm

Geplaatst door mcproductions
Vaak is de fan ok:D

Maar de pckast is vaak pot dicht, geen 2de fan.

Vandaar dat ik ook deze kast heb:thumb:

klik hier

daar ben ik niet mee eens
doe eens je linkerfront een uur of 3 af en kijk dan hoeveel graden het scheelt,en stof uitblazen kan zeker geen kwaad
het zou normaal eeen 5 a 10° mogen schelen

heb je dan nog extreme hoge temp zou ik toch nadenken om te vervangen

88 tot 92 graden

Het is mogelijk..

Wat zegt Everest? Wat zegt je bios?

Probeer eens voorzichtig je headsink aan te raken, voelt die warm aan?
Vooral stofvrij maken.

Is dit vanaf het begin zo? Hoe zit het met de koelpasta?

Geplaatst door XP_PC

Hoe zit het met de koelpasta?

Dat wou ik dus ook net voorstellen.

Hoe zit het met je koelpasta? als deze helemaal hard is, en bruin NIEUWE OP DOEN! (dit spul hoort wit van kleur te zijn)

Geplaatst door Thomdevill
(dit spul hoort wit van kleur te zijn)
1. het heeft geen zin om op een topic te reageren, die ongeveer een maand oud is.

2. Bij een Pentium 4 kan er een zwart plaatje op de koelblok zitten als koelpasta en koelpasta kan anders van kleur zijn dan wit.
Arctic Silver 5 bijvoorbeeld is zilver van kleur.;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan