Sjoerd0910
Gebruiker
- Lid geworden
- 28 jan 2015
Hallo allemaal,
Ik heb begin januari een nieuwe pc gebouwd en hij draait als een zonnetje maar ik kreeg er net het eerste probleem mee,
Vanmiddag moest ik met haast gaan en zette toen normaal via windows mijn computer uit en ben maar snel gegaan en heb er ook niet meer naar omgekeken. Toen ik echter rond 8 uur weer thuiskwam en weer achter mijn computer wilde gaan zitten bleek mijn cpu fan nog te draaien. Ik starte de computer op zonder problemen en er waren toen ook geen problemen meer. Maar toen ik hem weer uitzette gebeurde het weer. De enigste manier om hem uit te krijgen is de schakelaar van de psu omzetten, maar als ik hem weer aanzet gaat de fan ook meteen weer aan. Ik heb hier verder nooit problemen mee gehad en ik heb niet aan de BIOS geknoeid. Ik heb ook van bios A naar B proberen te switchen,maar dat verhielp mijn probleem niet.
Dit is mijn configuratie
Intel Core I7 5820k nooit overgeklocked en gewoon op stock snelheid
ASRock Fatal1ty X99X Killer met de BIOS bijna helemaal op stock
16 GB ADATA XPG Z1 series DDR4
Cooler Master Hyper 212 Evo ingeplugt op CPU FAN 1
Rear case fan in CPU FAN 2
Front fan in CASE FAN 1
Msi GTX 970 4GD5 OC
Corsair Force 60 GB SSD
2 500 GB samsung HDD's in RAID 0 op de intel controller
Be Quiet! Pure Power BTQ L8-CM-630W
Cooler Master K280
Ook blijft alleen de cpu fan draaien en de rest niet.
Ik heb ook al clear Cmos geprobeerd maar dit hielp niet.
Ik heb natuurlijk ook al wat gegoogled maar daar kwam ik niet verder.
En ik weet niet of ik heb het ingesteld of dat het al zo was maar usb apparaten krijgen altijd stroom ook als de pc uit is maar dit is voor mij geen probleem maar juist handig.
Ik hoop dat iemand me verder kan helpen!
Groeten,
Sjoerd.
Ik heb begin januari een nieuwe pc gebouwd en hij draait als een zonnetje maar ik kreeg er net het eerste probleem mee,
Vanmiddag moest ik met haast gaan en zette toen normaal via windows mijn computer uit en ben maar snel gegaan en heb er ook niet meer naar omgekeken. Toen ik echter rond 8 uur weer thuiskwam en weer achter mijn computer wilde gaan zitten bleek mijn cpu fan nog te draaien. Ik starte de computer op zonder problemen en er waren toen ook geen problemen meer. Maar toen ik hem weer uitzette gebeurde het weer. De enigste manier om hem uit te krijgen is de schakelaar van de psu omzetten, maar als ik hem weer aanzet gaat de fan ook meteen weer aan. Ik heb hier verder nooit problemen mee gehad en ik heb niet aan de BIOS geknoeid. Ik heb ook van bios A naar B proberen te switchen,maar dat verhielp mijn probleem niet.
Dit is mijn configuratie
Intel Core I7 5820k nooit overgeklocked en gewoon op stock snelheid
ASRock Fatal1ty X99X Killer met de BIOS bijna helemaal op stock
16 GB ADATA XPG Z1 series DDR4
Cooler Master Hyper 212 Evo ingeplugt op CPU FAN 1
Rear case fan in CPU FAN 2
Front fan in CASE FAN 1
Msi GTX 970 4GD5 OC
Corsair Force 60 GB SSD
2 500 GB samsung HDD's in RAID 0 op de intel controller
Be Quiet! Pure Power BTQ L8-CM-630W
Cooler Master K280
Ook blijft alleen de cpu fan draaien en de rest niet.
Ik heb ook al clear Cmos geprobeerd maar dit hielp niet.
Ik heb natuurlijk ook al wat gegoogled maar daar kwam ik niet verder.
En ik weet niet of ik heb het ingesteld of dat het al zo was maar usb apparaten krijgen altijd stroom ook als de pc uit is maar dit is voor mij geen probleem maar juist handig.
Ik hoop dat iemand me verder kan helpen!
Groeten,
Sjoerd.
Laatst bewerkt: