CPU fan boot failure

Status
Niet open voor verdere reacties.

bobbyfox

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2009
Ik heb een nieuwe cpu fan geplaatst omdat de oude niet meer goed koelde. Nu krijg ik tijdens de boot drie pieptonen te horen en het systeem valt meteen uit. Ik denk dat ik de CMOS moet resetten, maar ik weet niet welke jumper het is. Op de aopen site kan ik de manual niet vinden, want in de sectie van AK75 staat de manual van de AK75 pro en dat is een ander moederbord.

Oh ja het gaat om een AOpen AK75 (dus niet de Pro).

De piepjes, gaat dat "lang kort kort"? Dan zit de VGA kaart er waarschijnlijk niet lekker in, mocht het een andere volgorde piepjes zijn, dan gaarne even doorgeven.

Ik heb een nieuwe cpu fan geplaatst omdat de oude niet meer goed koelde. Nu krijg ik tijdens de boot drie pieptonen te horen en het systeem valt meteen uit. Ik denk dat ik de CMOS moet resetten, maar ik weet niet welke jumper het is. Op de aopen site kan ik de manual niet vinden, want in de sectie van AK75 staat de manual van de AK75 pro en dat is een ander moederbord.

Oh ja het gaat om een AOpen AK75 (dus niet de Pro).

heb je de kabel van die fan wel aangesloten op het moederbord?

Het zijn drie lange piepjes achter elkaar.

Ja de fan is aangesloten, want hij begint meteen te draaien als ik de power knop indruk.

Your computer has memory problems. First check video. If video is working, you'll see an error message. If not, you have a parity error in your first 64K of memory. First check your SIMM's. Reseat them and reboot. If this doesn't do it, the memory chips may be bad. You can try switching the first and second banks memory chips. First banks are the memory banks that your CPU finds its first 64K of base memory in. You'll need to consult your manual to see which bank is first. If all your memory tests good, you probably need to buy another motherboard

Geheugen schijnt niet compatible te zijn met het moederbord of zit er niet goed in.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan