CPU Fan & CMOS Fan warning

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker59

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2003
Hallo mensen,

van de ene op andere dag krijg ik bij het opstarten een CPU Fan & CMOS Fan waarschuwing. Het vreemde hiervan is dat ik helemaal niks heb veranderd. Had mijn pc vorige avond uitgezet en nu aan en krijg die melding.
De meldingen zijn als volgt:

*** Warning: Your computer CPU Fan fail or speed too low ***
You can also disable this warning message in SETUP

*** Warning: You computer CMOS Fan fail or speed too low ***
You can also disable this warning message in SETUP

Press F1 to continue, DEL to enter SETUP

Ik heb dus maar gelijk gekeken in de Bios maar kan echt niks vinden. Heb ook mijn oude CPU Fan er weer opgezet maar hier krijg ik ook de melding.

Mijn configuratie:

Asus A8N-SLI SE
AMD Athlon 64 X2 3800+
2048 intern geheugen (4 x 512 mb)
Asus EN8500GT Silent
voor de rest de gewone toeters en bellen......

Hoop dat jullie een antwoord hebben, ik heb alleen maar vraagtekens :shocked:

Groetjes Gino

download eens everest

en kıjk naar de temp van je cpu en vermeld ze ff

download eens everest

en kıjk naar de temp van je cpu en vermeld ze ff

Al gevonden maar is het wel verstandig want zie nu dus even dat die na ongeveer 30 seconden helemaal stopt met draaien, de cpu fan dan.....

Najaa ik ga het toch even proberen.

Laatst bewerkt:
De volgende temperaturen worden weer gegeven:

Moederbord = 40 graden

CPU = 23 graden

Aux = 40 graden

GPU = 66 graden

HDD = 58 graden

Misschien zijn de temperaturen laag, maar ik heb pas ook net de pc aangezet alleen om die temperaturen te meten, nu werk ik gewoon op mijn laptop.

Groetjes

De HDD lijkt mij te warm, maar daardoor kun je die melding niet krijgen. Wat gebeurt er als je de Bios op "Load setup defaults" of Load fail save defaults" zet en dan voor "Save and exit" kiest.

De HDD lijkt mij te warm, maar daardoor kun je die melding niet krijgen. Wat gebeurt er als je de Bios op "Load setup defaults" of Load fail save defaults" zet en dan voor "Save and exit" kiest.

Najaa ongelooflijk maar hij gaat gewoon verder zonder melding of wat dan ook, de CPU Fan draait weer op volle toeren.

Hoe komt het dat mijn HDD zo warm wordt. Het is een WD 205Gb. op Serial - ATA. Is hier nog wat aan te doen?

Bedankt in ieder geval voor je hulp en het oplossen van mijn probleem met CPU Fan.

Groetjes Gino

Er zijn hardeschijf koelers op de markt. Zelf heb ik een Casefan voor m'n hardeschijven zitten. Drie SATA schijven boven elkaar en die worden maar 29ºC.

Er zijn hardeschijf koelers op de markt. Zelf heb ik een Casefan voor m'n hardeschijven zitten. Drie SATA schijven boven elkaar en die worden maar 29ºC.

Super bedankt. Kga gelijk ff kijken.... Toppie :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan