CPU Fan Error

Status
Niet open voor verdere reacties.

ewout_barney

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2005
Hallo

ik heb sinds kort een nieuw moederbord en processor aangeschaft na dit geinstalleerd te hebben krijg ik bij het opstarten een error van de CPU-Fan toen ging ik in de bios kijken en daar stond het toerental van de cpu fan op gemiddeld 1600rpm en de temperatuur van de processor ligt volgens mij daardoor ook veel te hoog gemiddeld 75 a 80 graden Celsius! het is een Intel pentium 4 processor 505j in box dus samen met fan! het moederbord is een asus p5p800s! Nu had ik gebeld naar de technische dienst van de winkel waar ik het heb gekocht! en daar zeiden ze dat ik in de bios moest kijken voor Q Fan Control en dat moet uitzetten maar dat is nergens te vinden en er staat ook niks over in het bijgeleverde boekje. Weet iemand een oplossing voor me, waardoor ik die Fan sneller kan laten draaien???

Met Vriendelijke Groet, Ewout

Ik kijk later wel even met je mee in de manual.
Later...want de ASUS site ligt weer eens plat. :mad:

Daar ben ik weer.
Ik heb de handleiding even doorgelezen.

De temperatuur wordt bijgehouden door ASIC (in het bios) en ook de fanspeed.
Als ik zoek in de handleiding wordt er niets verteld hoe deze anders in te stellen.
Zo te zien gebeurd dit automatisch en kun je er zelf weinig aan doen.

Als ik het goed begrijp kun je dus ook niet in windows komen?
Want op cd van je moederbord staat ASUS Pc probe, dat is ook een heel handig programma om je temperatuur te lezen en de rotatie in te stellen van je fan.

Dan is het enige waar ik nog op kan komen het volgende.
Is de fan correct aangesloten (loop nog even de aansluitingen na)?
Heb je koelpasta tussen de processor en het coolblok (heatsink) gedaan?
Als dit allemaal goed gegaan is zou ik weer even contact op gaan nemen met de winkel waar je het moederbord vandaan hebt.
Misschien dat er anders iets niet in orde is.

Hoop dat je er wat aan hebt. :)

Bedankt voor de moeite

Hoi
In ieder geval bedankt voor de moeite maar het probleem is al opgelost ik heb een bios update gedraait en het is nu opgelost, het was een bekend probleem bij Asus dus het is finito!!

hier kwam ik achter na enkele helpdesks en forums bezocht te hebben!!

Met vriendelijke Groet Ewout

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan