cpu fan fail maar fan draait gewoon

• Onderwerp starter Onderwerp starter hehe
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

hehe

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 dec 2000
Hoi allemaal,

Zo als de titel al aangeeft. Als ik mijn pc opstart zegt ie [jawel...daar stond ik ook van te kijken...hij praat]
CPU FAN FAIL
maar als ik kijk dan draait de fan gewoon.

Als ik met de asus probe check zegt ie:
cpu fan below trshhold
en ook over de chassisfan zegt ie dat.

Als ik in de bios check zijn de temperaturen ook prima.
De stekker zit goed aan gesloten.

Wie helpt me op weg?

Greetz
H

Below Thresshold. Fan draait wel, maar langzamer dan in het BIOS is ingesteld. Als in het BIOS een minimale snelheid van b.v. 2500 RPM is ingesteld en de fan draait met 2450 dan klopt er iets niet.

Fan schoonmaken wil vaak helpen.

Hoi Tiborv

Ik heb de pc net gebouwd alles nieuw dus schoonmaken is nog niet aan de orde.

Ik zal eens kijken of ik dat kan terugvinden in de bios.
Zou je zeggen dat 2500 een goede snelheid is?

H

Kijk wat de huidige snelheid is (vind je in het BIOS) en haal daar 100~200 vanaf. Dat is dan een mooie waarde. Krijg je dan nog vaak meldingen dan verlaag je de thresshold nog iets.

N/A hoe veranderen

Oeps dat was 2 x!!!

Ik heb de pc opnieuw opgestart.
Mijn mobo asus pc800E deluxe geeft een temperatuur van 29 en de cpu plm. 38 graden.

De powerfan gemiddeld 2766toeren
Q fan is disabled
Bij CPUID max. Value limit is disabled

En dan:
De fan speed cpu geeft aan N/A
en de chassisfan ook.

Beiden zijn in het grijs...zal het probleem hier liggen?
Hoe kan ik dit dan veranderen?

Greetz
H

Die fans zullen niet aanwezig zijn, bij mij is er ook eentje grijs, ik heb 2 ventilators.

Een tresshold van 2500 is een veilige waarde voor de CPU-fan

Hoe bedoel je niet aanwezig...de cpufan heb ik op de processor gemonteerd en die draait gewoon...is dat niet dezelfde fan dan die ze bedoelen?

En is een chassisfan iets anders dan een casefan? Ik heb nl 5 casefans die allemaal draaien.

Ik weet niet hoe ik die 2500 kan instellen.

Btw. Tis een P4 met 3 gyg boxed intelprocessor met HT.
Ik heb de thermal pad verwijderd en silveractic 5 erop gedaan.

Wat nu?

H

Die casefans heb je aangesloten op het moederbord? Lijkt mij eerlijk gezegd niet.

Afstellen kan zowel in BIOS als via het programmaatje dat op de CD-rom (wat bij je mobo hoort) staat.

Geplaatst door Tiborv
Die casefans heb je aangesloten op het moederbord? Lijkt mij eerlijk gezegd niet.

:o hehe...nee idd...tja...logisch he??

Hoe ik dit in de bios kan afstellen daar kom ik nog niet echt uit....als iemand iets weet hoor ik het graag...

Greetz
H

Nu krijg ik bij het installeren van een spel dat m,ijn systeemeisen niet voldoen mbt de cpu...
Verder is er niets aan de hand alles dot het gewoon en de temps blijven rond de 40 hangen.

Ik blijf het verontrustend vinden. De systeemeisen...3 GH moet toch voldoende zijn :p

Iemand suggesties?
Greetz
H

Kan je in het Bios de "CPU fail warning" niet uitzetten?

Hoi Crash ik kan de voice uitschakelen...in het bios krijg ik de melding niet..omdat ik de voice heb ingeschakeld...ik zal eea is bekijken als die uitstaat.

Maar toch zou ik graag de oorzaak van mijn probleem weten nu ben ik bang dat mijn systeem toch ergens niet goed zit en dat het een kwestie van tijd is voor er iets fout gaat.

H

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan