CPU FAN is not connected

Status
Niet open voor verdere reacties.

snaptnie

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2005
Hoi,

Net nieuwe 2ehandse pc binnen, settings terug naar default gezet in de bios. Opnieuw opgestart en toen zei die ineens CPU FAN not connected.

Dit zijn de specs:

Athlon 1.3 GHZ
Jetway AS663 Ultra moederbord
Via Chipset Apollo
1 GB SDRAM PC133 (512/256/256)
NVidia GeForce 6200 AGP Videokaart 256 MB

Wat te doen?

Draait de FAN van de CPU ook daadwerkelijk? Misschien moet je in de BIOS de FAN aanzetten of iets daarvan.... Of draait hij te lage toeren....

Kijk even of het stekkertje goed is aan gesloten i(goed vast zit) op je mobo van je koeler.

Ja de FAN draait. En in de bios kunnen we niet meer. Meteen bij aanzetten geeftie aan dat de CPU FAN niet connected is en na een paar seconden sluit hij zichzelf af.

Hoi !

Heb dit al vaker meegemaakt bij Compaq Desktops !

Is een fout in het mobo.

Je kunt dit omzeilen door de CPU-fan aan te sluiten op een case-fan aansluiting.

Je krijgt dan uiteraard wel de melding, maar je PC blijft na F1 gewoon lopen.

Uiteraard is dit een noodoplossing, maar om nog een ander mobo in zo'n bejaarde CPU te zetten.......

Kun je het ding niet tereugbrengen bij de verkoper ?

Greetz,

Harry.

Hoi !

Heb dit al vaker meegemaakt bij Compaq Desktops !

Is een fout in het mobo.

Je kunt dit omzeilen door de CPU-fan aan te sluiten op een case-fan aansluiting.

Je krijgt dan uiteraard wel de melding, maar je PC blijft na F1 gewoon lopen.

Uiteraard is dit een noodoplossing, maar om nog een ander mobo in zo'n bejaarde CPU te zetten.......

Kun je het ding niet tereugbrengen bij de verkoper ?

Greetz,

Harry.

Ja was me net voor:D

Heb de batterij van het moederbord er een keer uitgehaald waarna ik weer in de bios kon. Daar de optie uitgezet dat de computer zichzelf herstart als de fan het niet meer zou doen, en nu herstart ie z'n eigen niet meer. Maarja, als nu de fan echt uitvalt heb ik een probleem dus.

Enige waar ik nu last van heb is dattie af en toe bevriest.. daar nog een oplossing voor?

Laatst bewerkt:
Hoi !

Kan 'n teken van te hoge temperaturen van de graka, veel stof in de koelers van proc. en/of graka, corrupte voeding, zoek maar uit.

Greetz,

Harry.

Een en 't ander gedaan maar nog steeds slaat de pc vast,

Netwerkkaart verwijdert aangezien ik wireless heb
Videokaart van andere pc erin gedaan maar daarmee slaat ie ook vast
Hard Drive op fouten gecontroleerd met WB Diagnostics, die vond 1 fout en repareerde die.
Condensatoren gecheckt, zijn allemaal ok.

Zal het dan toch aan windows liggen?

Heb ff Speedfan opgestart om de temperaturen te checken. Hieronder de resultaten:

CPU: 44C
TEMP1: 39C
TEMP2: 28C
TEMP3: 24C
TEMP: 11C
HD1: 41C
Core: 44C
Ambient: 0C

Kan iemand hier iets uit opmaken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug