CPU FAN(koeling) Valt uit na POST

• Onderwerp starter Onderwerp starter KVN
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

KVN

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 jul 2012
Hoi allen,

Ik zit momenteel met het volgende probleem.
Ik ben een nieuwe computer in elkaar aan het steken(bouwen) , alles is aangesloten en klaar om erin te vliegen.

Nu wanneer ik de computer aanzet geef hij 1 beep (dat alles ok is) , alles draait naar behoren geen rare geluidjes neen niets.
Maar na enkele seconden valt de cpu fan uit (scythe mugen 3 Amd).
De boot blijft normaal dus de computer valt ook niet uit en ik kan booten(staat ofc nog geen systeem op).

Iemand die me hier verder mee kan helpen met dit probleem en weet hoe het komt dat de cpu fan uitvalt?

ps.
Hij is aangesloten op het moederbord waar cpu-fan staat(kunnen we dus al even uitsluiten)

alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
zolang je koelblok niet te warm word is er toch geen probleem ik denk dat je fan pas aanslaat bij een bepaalde temperatuur

Hoi groentje,
Hoe weet ik wanneer m'n koelblok nu te warm is of niet ?
Ik wil natuurlijk m'n processor niet naar de haaien als hji oververhit ofzo wordt?

Laatst bewerkt door een moderator:
Moet je hem even in je BIOS booten en kijken bij Hardware Monitor. Hier kan je het aantal RPM's van de fans en de temperatuur van de CPU zien.

Je hoeft trouwens niet bij elke reactie te quoten, maakt alles zo onnodig lang.

ok , dus ik hoef me geen zorgen te maken dat de processor tijdens dit gebeuren oververhit raakt?
vind het trouwens ook raar dat er geen enkele foutbeep gegeven wordt en dat alles "normaal" opstart tot na de post hij weer uit valt en dat ik letterlijk bv kan beginnen installeren maar dat durf ik ofc niet ivm overhitten etc

zolang je koelblok geen 40graden heeft kan er niets gebeuren en als je het echt niet vertrouwt kan je je fan in een andere conector steken die wel altijd spanning heeft een 3pin ipv een 4pin

ok zal ik zeker proberen, dus normaal wordt de cpu niet direct super heet dus?
thx alvast

een cpu wordt wel super warm zonder koelblok maar als je een groot koelblok hebt zal deze eerst de warmte opnemen en daarna pas warmte afgeven

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan