cpu-fan maakt veel lawaai bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

61Robert14

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2012
Hallo,

Mijn CPU-fan maakt veel lawaai bij opstarten
Weet iemand wat ik hier aan kan doen of welk type CPU-fan (een nieuwe dus) ik in mijn PC moet zetten ?
Ik heb de kast al open gehad (en schoongemaakt) maar kan negens een merk van de fan vinden.
Ik heb een HP, HPE-120nl.

Gr.,

Robert

Is het alleen bij het opstarten? Bij sommige PC's gaat de fan op full speed draaien bij het opstarten, en als windows is opgestart draait hij weer op normale snelheid.

Edit: Ik heb jouw PC model even opgezocht, en volgens mij is het een Socket 1156, weet jij of dit klopt (was niet erg duidelijk)? In dat geval kun je deze: http://tweakers.net/pricewatch/247755/gelid-solutions-tranquillo-rev2.html koeler nemen. Die heb ik zelf ook in mijn PC en is erg goed. (volgens mij kan die zelfs op elk moederbord). Als je even laat weten welke processor je hebt weet ik het zeker. Dat kun je vinden bij search, device manager (apparaatbeheer) en dan processors.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Het lawaai gaat inderdaad weg als Windows is opgestart.
Verder heb ik een Intel Core I7 CPU 860 2.80 GHZ.

In ieder geval al bedankt voor je antwoord.:d

Dan is er niks aan de hand (als de temperaturen ook goed zijn), bij mij in m'n bios kan ik uitzetten dat de fan op full speed draait tijdens het opstarten. Je kunt Speedfan, CoreTemp of HWMonitor downloaden om te kijken of de temperaturen goed zijn. En jouw CPU heeft inderdaad een Socket 1156, dus als je een stillere betere koeler wil is die hierboven altijd een optie, maar het is niet nodig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan