CPU fan werkt niet Toshiba L550

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zagato89

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 jan 2012
Beste mensen,

Ik heb het nare probleem dat tijdens het gamen mijn laptop uitvalt, het is dan ook direct pats boem uit. Nu heb ik mijn laptop opengemaakt en het stof verwijderd. Dit leek in eerste instantie perfect te werken want ik kon lekker gamen zonder dat hij uitviel.

Maar de volgende dag kom ik tot de ontdekking dat hij weer uitvalt! En dit maal draait de CPU fan niet. tijdens opstarten niet, en gamen gaat al helemaal niet want dan is hij binnen 1 minuut al uit. Volgens RealTemp lopen de temperaturen van de CPU bij idle al op tot 85 graden! bij gamen schiet dit omhoog tot zo'n 110 en valt de pc uit.

Ik heb de laptop al weer open gemaakt om te kijken of er iets los zat maar alles lijkt vast te zitten. Iemand enig idee hoe ik van deze ellende afkom?

(ps: dit is mijn eerste post op dit forum, vergeef mij a.u.b. als ik dit bij het verkeerde topic neerzet)

b.v.d.:)

Om er vanaf te kopen -> nieuwe cpu fan kopen :)

Denk de je huidige er de geest er aan heeft gegeven ;)

Suc6! :thumb:

Hee,

Bedankt voor de snelle reactie! Is er niet een andere oplossing? Zit namelijk krap bij kas en wou dit echt als laatste optie houden. :P

Je kunt naar de maten van de fan kijken, en naar een electronica winkel bij je in de buurt gaan, en kijken of ze daar dezelfde maat fan voor je hebben ..

Laatst bewerkt:
Heb hem weer open gemaakt, toen zag ik dat de fan stroef draaide, paar keer met de hand gedraait en toen liep hij wel weer redelijk soepel. met opstarten draait hij nu weer even 2 seconden, en gaat hij pas in windows weer draaien. maar nooit langer dan 5 seconden. Ook maakt hij een hoog geluid. Wat kan ik doen om die fan te fixen?

Zoals ik al zei, een nieuwe fan kopen, waarschijnlijk zijn de lagertjes van je huidige fan naar de eeuwige jachtvelden ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan