Cpu flipt wanneer ik film afspeel :(

Status
Niet open voor verdere reacties.

emerica

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2005
Hallo.

Ik heb een AMD 64 2800+ processor. maar sinds kort (een dag ofzo) flipt mijn hele cpu wanneeer ik een film probeer af te spelen. dit is zo bij alle mediaspelers, en het ligt niet aan de codecs, want eerder deed hij het gewoon wel. ik heb dus net mn pc geskinned en dacht dat het misschien daaraan zou liggen, maar dat was ook niet zo. alle programma's heb ik afgesloten om zo weinig mogelijk verbruik van me cpu te hebben. en nog steeds liep me pc hiel raar. als je dan op ctrl+alt+del drukt kan je het cpu-gebruik zien. op het moment dat ik geen film afspeel staat alles op 00, behalve de niet-actieve systemen. die staan op 99. hoe kan ik die afsluiten, of in ieder geval minder van mn cpu eisen ? als mijn pc vastloopt wanneer ik een film afspeel, dan staat bij de mediaspeler cpu-gebruik 100 en bij de niet-actieve systemen ook. weet iemand een oplossing? (ps in de veilige modus deed hij het wel goed.)

Danku !

:)

Nog wat info: spellen doet hij gewoon goed. Systeemherstel gedaan naar een tijdstip waarop hij het nog wel goed deed, maar dat hielp ook niet. Is het een virus ofzo ?

:(

behalve de niet-actieve systemen. die staan op 99. hoe kan ik die afsluiten, of in ieder geval minder van mn cpu eisen
Deze kun je niet afsluiten. De naam zegt het al "niet-actieve systemen", dus het geeft alleen aan voor hoeveel procent het systeem niet gebruikt wordt.
De Media player al eens verwijderd en opnieuw geinstalleerd? Zo ook je codecs.

"(...) en nog steeds liep me pc hiel raar."

Leg eens uit wat je daar precies mee bedoeld.
Schokt het beeld, zie je strepen?

Reactie op crash: ik heb 5 veschillende mediaspelers geprobeerd, en ze deden het stuk voor stuk niet.. ik heb het ook met al mijn filmpjes geprobeerd. maar dat is het probleem ook niet, want een paar uur daarvoor deed alles het nog goed.

Reactie op Admin_Frisian: Nou, op het moment dat hij de film af probeert te spelen, dan wordt dus de cpu overbelast. En dan loopt de pc niet echt fijn, dat kan je waarschijnlijk zelf ook al wel bedenken ;) Hij wordt gewoon heeeeel erg traag, duurt 5 minuten voor dat hij windows taakbeheer heeft geopend.

Ik heb wel de nieuwste drivers van nvidia erop gezet. Voor ik dat deed had ik het probleem niet, en daarna wel. Je zou denken dat het dan daar aan ligt, maar het lijkt me sterk dat een pc slechter gaat lopen van betere drivers. Iemand nog andere suggesties ? {PS ik heb nu de oude drivers [71.89] geïnstalleerd, en hij doet het weer goed. Maar ik zou toch graag de neiuwe drivers op de een of andere manier goed laten werken)

Danku ! :D

Waarom de nieuwste driver? je ziet nu zelf dat dit niet altijd een verbetering is.

Hm. dat verschilt dus per videokaart ofzo ? waarom zouden er anders nieuwe drivers gemaakt worden ? ik heb een geforce 6600, maar ik hou de oude wel gewoon. Dan is het opgelost. Dankje voor jullie tijd. Mis ik niet iets als ik de oude drivers houd, of is die nieuwe driver alleen maar voor de nieuwste spellen, zodat die optimaal draaien ?

:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan