CPU-gebruik 100%!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

kimmie5

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2004
Sinds een tijd, hapert mijn geluid en is mijn pc als ik meerdere dingen tegelijk openheb erg langzaam. Nu zie ik dat mijn CPU-gebruik soms wel 100% is. Wie weet wat ik hieraan kan doen?

Gr. Kim

klik eens op je taalbalk rechtermuisknop.
Kies taakbeheer pak dan de processen.
Zie waar er veel percent cpu voor staat en zet dan de naam van het proces op dit forum dan zal ik is zoeken wat het is.

Vooral wmplayer, niet-actieve system... en antivir gebruiken groot cpu-percentage (gemiddeld 20/30% ieder)....

waar haal jij dan die 100 percent.
antivir is normaal dat ie veel gebruikt met zijn realtime protection. Bij sommige antivirus pakketen valt dit in te stellen.

wmplayer als je nu eenmaal een mp3 speelt met wat visualisatie ofzow zit je snel aan zoveel percent.
Die visualisatie vraagt ook enorm veel dus.

Hoe snel is je processor eigenlijk? Als je een hele trage hebt (bijv. 400 mhz) is het niet zo gek dat hij 100 % gebruikt.

400 mhz valt nog goed mee te werken hoor op win98.
ga er natuurlijk geen xp op draaien he.

en ik kan niet-actieve syste.... proces (verder kan ik het niet lezen) niet uitzetten?? Dat vergt soms zelfs 60%!

Het woord zegt het al: niet actieve......dus dat doet niks

Waar kan ik de grootte van mijn processor vinden? ik heb er wel xp opstaan.

Start, configuratie scherm, prestaties en onderhoud, systeem.

Daar staat het. :)

Met mijn processor is niets mis volgens mij. 1,4 Ghz en geheugen 256. Wat zou het dan kunnen zijn?

Aan je cpu zal ook wel niets aan zijn.
Maar is het nu effectief dat hij op honderd percent staat.
Want windows media player kan echt wel serieus cpu zuigen voor visualisatie. Dus zet deze eens af en luister opnieuw.
Of gebruik eens een andere betere mediaplayer zoals winamp.
Ps windows mag geen windows media player in hun besturings systeem steken als ze dit nu ook nog is doortrekken op ie etc :p

Geloof dat ik toch gewoon te weinig intern geheugen (256 mb) heb. Als ik wat minder open heb staan, is er niets aan de hand. Ik ben iemand die normaal 5 programma's tegelijk laat lopen (outlook, mediaplayer, msn, word, internet etc). Dat gaat blijkbaar niet. Dus denk dat extra geheugen toch de oplossing is!

Maar dat zal geen verschil maken met je processor.

Het is ook niet eens zo erg als dingen 100 % gebruiken. Dan is eerder goed. De processor doet gewoon zijn werk door dingen zo snel mogelijk uit te reken. Hij wil dus automatisch op zn snelst taken uitvoeren. Dit kost dan altijd 100 %.

Op Tweakers had ik ook iets gelezen over 100 % CPU gebruik. ;)

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1003327/

ik heb het zelfde probleem.
mijn cpu staan op 100% en wisselbestand op 163 mb.
als ik een url intik gaat deze heel langzaam,of hapert deze.
ook een pagina openen gaat als een schildpad.
ik heb adware gebruikt,en alle spyware verwijdert maar nog steeds doet hij langzaam.
meschien dat je een andere oplossing heb?.:thumb: .
groetjes,
peter

een verse installatie doet wonderen maar is wel geen kinderspel.
Maar kan je zien welke bestanden die honderd percent cpu gebruiken. Soms is de oorzaak norton antivirus.
typ alt control dell in voor win xp
kies processen en zie waar er veel cpu voorstaat

Wat Mario zegt is juist. Het lijkt of dat een verbruik is maar dit geeft juist aan hoeveel er niet verbruikt wordt!!!

Greetz
H

Geplaatst door lamp
een verse installatie doet wonderen maar is wel geen kinderspel.
Maar kan je zien welke bestanden die honderd percent cpu gebruiken. Soms is de oorzaak norton antivirus.
typ alt control dell in voor win xp
kies processen en zie waar er veel cpu voorstaat
ik heb 31 processen lopen,in het taakbeheer.sommige hebben meer als 100 kb.
ik weet niet welke ik kan verwijderen.
bij sommige staat system en bij andere een andere gebruiker naam.
meschien dat jullie daar iets aan hebben:rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan