cpu gebruik altijd hoog...

Status
Niet open voor verdere reacties.

nl reinier nl

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2007
hallo,

ik heb het volgende probleem ik heb net windows opnieuw geinstalleerd en nu heb ik weer een probleem mijn cpu is veel te hoog als ik alleen maar msn aan heb en ff op internet iets zit te lezen of windows media player aan en dan iemand online komt op msn dan schiet mijn cpu gelijk naar de 60% en gaat alles heel traag wat voordat ik windows installeerde niet het geval was...

dit is mijn harware:
intel pentium 4
3.00 GHz
512 mb
videokaart: gforce 6600gt

wie kan mij hier mee helpen???:rolleyes:
gr, reinier

het zit zo ik kwam niet door de setup van windows en toen naar een kennis met een eigen computer bedrijf gebracht en toen ik hem ging ophalen stond me driver van me videokaart geluidskaar enz. er op en bij apperaatbeheer zegt ie niks met een uitroepteken....

Kun je een bepaald process als de boosdoener aanwijzen, bijvoorbeeld door in taakbeheer te kijken.

nou niet echt maar er staat wel "Niet-actieve systeemprocessen" met een cpu van minimaal 95%:shocked:

Dat is dan vrij voor gebruik, kijk even onderin, bij CPU gebruik of bij prestaties.

er is geen prog. dat draait en continu veel cpu vraag maar als er iemand online komt op msn schiet hij naar 25% en het geluid blijft dan hangen... dus als ik ook maar iets kleins doe dat vraagt hij heel veel van de cpu wat ik voorheen niet heb gehad....:(

Welke Windows heb je eigenlijk? XP of Vista.
Als je Vista hebt is die 512 MB niet zo veel.

Laatst bewerkt:
ik heb eerst even 2 screenies van speed fan gemaakt en ik heb gezocht wist niet uit me hooft wat temp1 en temp2 was maar temp2 is cpu gebruik en daar staat een vlammetje voor... miss zit hier een deel van het probleem:confused:

speedfansx2.png

Temp 1 zal de temperatuur van je processor zijn, temp 2 slaat nergens op.

Download Everest eens voor een goede detectie, of ga naar de site van speedfan om de juiste versie voor jouw moederboard te installeren.... deze slaat nergens op.... je hebt volgens jouw schermpjes ook geen -12Volt en je BIOS batterij is leeg.... dat kan dus niet kloppen......

jaja bij iedereen die speedfan voor dit soort problemen draait is temp2 je cpu maar bij mij als eenigste zeker weer niet:p

Nou dan is temp 2 toch lekker je CPU, kun je lekker koken. Zou ook een koeler gaan kopen want die heb je dan vast ook niet. :p

naamloosimgvn9.png

dit is een screen van erverest maar ik denk niet dat dit een probleem zou kunnen zijn weten jullie nog iets?

Je CPU wordt dus zeker niet te warm. Je moederbord waarde daarentegen...hoop niet voor je dat die klopt.

Als ik kijk naar je MB (http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=M266A&s=478)
dan zou de temperatuur op 2 plaatsen gemeten kunnen worden.
1) bij de chip naast de witte sloten (onder de sloten op het plaatje)
2) bij de chip die onder de zwarte heatsink zit.

Of de temperatuur goed gemeten wordt weet ik uiteraard niet. Als je zeker wil zijn moet je de temperatuur zelf meten, met een losse sensor.

In beide gevallen zou je de temperatuur omlaag kunnen krijgen door:
1) je kast stofvrij te maken
2) extra casefan's te plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan