JarnoG
Gebruiker
- Lid geworden
- 3 sep 2004
Om mijn cpu te ontlasten ben ik op zoek naar een programma waarmee ik de cpu tijd die toegewezen wordt aan een toepassing/proces beperkt wordt. Het doel is dus om het cpu gebruik omlaag te brengen met als gevolg minder warmte productie, een lagere energierekening en een grotere levensduur van mijn processor. Ik ben dus niet op zoek naar een programma die de prioriteiten van processen regeld, ook niet naar een programma die zelf zoveel cpu tijd opslurpt dat de andere processen vanzelf minder krijgen. Ook ben ik niet op zoek naar een manier om mijn processor te underclocken aangezien ik af en toe simulatieprogramma's moet draaien die ik wel op de volledige kracht van mijn cpu wil laten werken.
De toepassing waar ik het voor nodig heb neemt altijd zo veel mogelijk processor tijd in. Dit heeft hij niet nodig aangezien het programma even goed en snel werkt als ik hem 3 keer tegelijk open.
Ik hoop dat iemand een oplossing heeft voor mijn probleem.
Voor als het nodig is, specs van mijn pc:
Windows XP Pro SP2
AMD Athlon XP 2400+
Asus A7A266
1GB DDR 266MHz
De toepassing waar ik het voor nodig heb neemt altijd zo veel mogelijk processor tijd in. Dit heeft hij niet nodig aangezien het programma even goed en snel werkt als ik hem 3 keer tegelijk open.
Ik hoop dat iemand een oplossing heeft voor mijn probleem.
Voor als het nodig is, specs van mijn pc:
Windows XP Pro SP2
AMD Athlon XP 2400+
Asus A7A266
1GB DDR 266MHz