CPU gebruik riching de 100

• Onderwerp starter Onderwerp starter DrB
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DrB

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2007
Mijn CPU gebruik gaat tijdens het maken van een film in pinnacle steeds richting de 100 %. Dit zorgt ervoor dat pinnacle op een gegeven moment vastloopt.

Hijack log: http://www.plaatscode.be/5607/

Heeft iemand enig idee, om dit CPU gebruik omlaag te brengen?

Het zal gebeuren tijdens het encoderen van je film, kan je systeem dat wel aan? Er wordt heel wat van gevraagd bij het omzetten van b.v. avi naar mpg.

Als je PC vastloopt is er meer aan de hand, dat die langzamer word met encoden is normaal, maar mag niet vastlopen, misschien een driver die dwars ligt of een memtest overwegen.

PC loopt niet vast, pinnacle loopt ook niet vast, hij blijft gewoon hangen op een gegeven moment. CPU gebruik ligt rond het maken van de film tussen de 80 en 100. En op het moment dat hij gaat hangen is de CPU weer rond de 20.

Heb je de laatste updates van jouw Pinnacle versie geinstalleerd?

Dit zorgt ervoor dat pinnacle op een gegeven moment vastloopt.

Wat bedoel je hiermee dan?

En wat gebeurt er dan verder als hij blijft "hangen"?
wat kun je en wat doe je dan?

Naja ik kan nog gewoon op annuleren klikken. En dan stopt hij er weer gewoon mee. Daarmee bedoel ik dus dat hij niet vastloopt maar wel blijft hangen. Ik heb voor 3 uur film gemonteerd, dus best vervelend. Op een andere computer kan hij wel de film maken, maar daar heb ik alle filmpjes niet.

3 uur film gemonteerd?
Dat wordt ruim een dag renderen.

Niet een film van 3 uur... het zijn 9 filmpjes van bij elkaar 3 uur....

Laatste driver is ook gedownload, werkt ook niet.

Maakt niets uit.
Wordt toch ruim een dag renderen.

Ik was al op weg naar Pinnacle Support, maar daar moet ik op zijn minst weten, welke Windows-versie en welk Pinnacle-programma je gebruikt. Studio 10?

Blijf erbij dat het of een hardware probleem is, en dan een geheugen probleem, of een driverprobleem, de laatste kun je herinstalleren, en de eerste kun je testen.

Kijk ook eens in apparaatbeheer voor de zekerheid of de schij(f)(ven) wel in DMA modus werk(t)(en).

De Pinnacle-site geeft aan dat een onboard video-kaart miniaal 128 Mb eigen memory moet hebben onder XP. Ik zie dat je de laatste driver al hebt al geinstalleerd. Van de Pinnacle-site zou ik in ieder geval de patch installeren, baat het niet, schaad het niet.

NB: als het allemaal niet helpt, probeer dan Studio 11 te verwijderen en opnieuw te installeren. En laat het encoderen niet in de hoogste prioriteit uitvoeren, maar eentje lager.

Bedankt voor je antwoord. Die patch had ik al gedownload. Ik zal inderdaad pinnacle eens opnieuw installeren. Ik ben nu op mijn werk, dus ik zal einde deze middag posten hoe het er dan voor staat ;)

Als ik jou was zou ik toch ook eens wat anti spy/ad/malware programma's gaan laten lopen. Ik zie onder andere "cdn.drivecleaner.com/installdrivecleanerstart_nl.cab" in je log staan, volgens mij is dat iets wat niet vriendelijk voor je pc is.

Ik heb gister even Ad aware eroverheen laten gaan, die heeft wat zaken verwijderd. Nog meer tips qua spyware programmas, of is dit voldoende?

Ik zou zeker Spybot Search and Destroy hetzelfde laten doen.
Eventueel aangevuld met AVG anti spyware.
In combinatie met Ad-aware is dat een erg goed team.

Ok AJ, ik zal ook even pinnacle opnieuw installeren. Als dat ook allemaal niet werkt, maar even een nieuwe grafische kaart erin zetten (huidige :128MB)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan