Cpu gebruik torenhoog 100%

Status
Niet open voor verdere reacties.

tommetje1993

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2010
Hallo ik heb mijn pc net opnieuw geinstaleert maar de spellen willen gewoon niet meer goed werken, dus gewoon irritante lag enzo.
Ik heb gehoort dat dat ook kan komen door de tempraturen ik heb speedfan gedownload en het getest.

Ik heb trouwens als ik een spel aan het opstarten ben ook 100% cpu usage ook als ik aan het spelen dus het moet daar aan liggen.

Hier zijn de specifacties

2400Mhz

40 gig harde schijf ( is nog 26 gig vrij moet genoeg zijn )

256mb Video card Nvidia 6600 ( Heb het spel ook vroege gesppeelt zonder problemen met

8mb video card)

2 Gig werkgeheugen ( RAM )

ik heb een print screen gewoon van speedfan ik zou het even doorgeven

http://img696.imageshack.us/img696/8035/241cpu.png

Wat zijn die temp2 en temp3, die staan op 127 graden!

En als je windows opnieuw hebt geinstalleerd, heb je dan alle drivers (chipset, videokaart, etc.) ook opnieuw geïnstalleerd?

Laatst bewerkt:
Er staan nergens meer uitroeptekens maar hoe weet ik wat voor een chipset ik nodig heb?

Bedankt alvast:cool:

Er staan nergens meer uitroeptekens maar hoe weet ik wat voor een chipset ik nodig heb?

Bedankt alvast:cool:

Meestal wordt een CD meegeleverd met het moederbord en/of de videokaart. Daar staan de chipsets/drivers op.

Mocht je die CD niet hebben, dan kunnen de drivers gedownload worden van de web site van de fabrikant. eerst dus even kijken welk moederbord en videokaart er in de PC zit. PC Wizard kan daar bij helpen. http://www.cpuid.com/pcwizard.php

Heb net de chipset geinstaleert maar helpt niks alles is gewoon geinstaleert video kaart etc

Ik snap er helemaal niks van kan het niet dat het ventilatortje ofzo te vuil is dat die daarom steeds 100% word?

Ik hoor 't graag , Bedankt alvast!

Groetjes

Laatst bewerkt:
Bedankt voor het antwoord maar dat kan het niet zijn want heb net heel windows opnieuw geinstaleert ( 2x zelfs omdat ik gewoon gek werd dat ik niet normaal kon gamen )

Sorry maar ik snap niet wat je bedoel kan je het misschien uitleggen?

Ik vraag dit, omdat sommige anti virus / security-pakketten zo zwaar zijn dat ze een PC helemaal lam kunnen leggen.
Als er een AV/Securitypakket op de PC zit stel ik voor om die in zijn geheel te verwijderen en dan de PC opnieuw te starten. Als die dan gewoon opstart zonder problemen is het dus het AV-pakket.
Zo niet, dan moet er verder gezocht worden.

Oh, en trek voor alle zekerheid dan wel even de internet-kabel uit de PC, want de PC is niet beveiligd op dat moment

Laatst bewerkt:
Ik heb helemaal geen virus scanner nooit gehad ik instaleer me pc gewoon opnieuw om de 4 maanden van virus scanners hou ik niet echt van ik scan wel is met ad aware enzo.

Maar ik zit ook niet echt veel op internet meer gamen enzo

Ik heb helemaal geen virus scanner nooit gehad ik instaleer me pc gewoon opnieuw om de 4 maanden van virus scanners hou ik niet echt van ik scan wel is met ad aware enzo.

Maar ik zit ook niet echt veel op internet meer gamen enzo

Een virusje is zo opgelopen, binnen een seconde, zeker als er geen actieve av-software op zit.
Probeer toch voor de lol eens A-squared free. is net zo iets als Ad-Aware, maar dan beter.
Kan direct na de scan zonder probleem zo weer verwijderd worden. Dan is het i.i.g, zeker of het een virus is of niet.

Ja is goed ik zou het even downloaden en ik post wel als het een virus was of niet.

Ik vind het raar dat de cpu naar 100% springt ( daar moet het eigenlijk wel aan liggen ) als ik het spel opstart staat die al op 100% :confused:

Heb de volle scan gedaan wat meer dan een uur duurden maar het heeft niet geholpen.

Heeft iemand nog een oplossing :(

Ik hoor 't wel

Een kennis van mij had dat ook.
Hij heeft er opnieuwe vista opgezet, en toen was het weg.
Dus dat kan je proberen.:thumb:

succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan