CPU gebruik

Status
Niet open voor verdere reacties.

dutchsoulboy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 okt 2000
Hoi,
Wie heeft hier een oplossing voor ?
Als ik de pc aanzet en kijk bij taakbeheer naar het CPU gebruik dan staat dat in het begin netjes op zo'n 1 %, echter na verloop van tijd, zeg maar een klein half uurtje gaat dat gebruik omhoog om na ongeveer een uur op zo rond de 50% uit te komen, dat blijft dan zo.
Dat klopt natuurlijk niet, en ik heb het over het idle gebruik van de CPU. Ik laat dan de PC helemaal niets doen, ook geen verbinding met internet maken.
Nou zou je denken aan veel programma's die mee opstarten, maar daar is geen sprake van omdat ik via msconfig al bijna alles uitgeschakeld heb, juist om er achter te komen wat de oorzaak zou kunnen zijn. Verder check ik alles regelmatig op spywaretroep etc maar daar is ook al geen sprake van.
Wie heeft er zin om even mee te denken ?

Laatst bewerkt:
Ik denk dat het gemakkelijkste is al je even bij taakbeheer kijkt wel proces zoveel CPU verbruikt.

Inderdaad, bij taakbeheer kan je zo zien welk proces je CPU belast en met hoeveel.

Ik zal als ik jou was voor de zekerheid nog maar eens even gaan scannen met Superantispyware en MBAM.

Vinden deze ook niks dan raad ik je aan een Hijackthis log te gaan plaatsen op www.nucia.eu

Zoals ik het nu zie ga ik alsnog van Malware uit en dat moeten we echt eerst uitsluiten.

Ik merkte zojuist iets op. Ik heb via de pc altijd radio 1 aanstaan en dat gaat natuurlijk wel degelijk via internet, maar de link van radio 1 gaat via radiofm.nl. Dat is een site met veel nederlandse zenders. Nou heb ik dus die site afgesloten en ontvang radio 1 nu gewoon via de site van radio 1. Het probleem is als sneeuw voor de zon verdwenen !
Radiofm.nl is dus een verzamelplek om je poorten te scannen, ongemerkt dus via livestream. Je hebt dan dus via die site een poosje een zender aanstaan en na verloop van tijd wordt je pc voor de helft "verlamd" !
Daar ben je mooi klaar mee dus. Voor mij dus géén stream via radiofm.nl meer !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan