CPU hoge temperatuur

Status
Niet open voor verdere reacties.

KKOPPI

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2007
Ik heb mijn moederbord vervangen, koeler en CPU heb ik gehouden. Nu zie ik in Speedfan dat de CPU temperatuur rond de 56 graden blijft hangen en dat lijkt me aan de warme kant, vooral als we straks willen gamen. Het is een amd Athlon 64 x2. De zilveren pasta heb ik niet vervangen. Moet ik eventueel de fan speed verhogen? Hoe moet dit eigenlijk?

Hoi,

Dat had ik dus wel gedaan de koelpasta vervangen is altijd beter ook al denk je dat ze nog goed is;) dus dat zou ik als eerste doen

1) Koelpaste vervangen (zie google voor howto's) gouden tip: niet te veel en niet te weinig
2) zorg dat koeler en CPU goed genoeg tegen elkaar worden geduwd (gehouden)
3) Fan speed kan je wijzigen ofwel:
- In je BIOS
- Met software (Ik gebruik ET6)

gr,
Maxim

als je het koelpasta hebt vervangen dan moet deze cpu normaal rond de 40 graden hangen.
dat is allesinds bij mijn (ik heb dezelfde)

1) Koelpaste vervangen (zie google voor howto's) gouden tip: niet te veel en niet te weinig
2) zorg dat koeler en CPU goed genoeg tegen elkaar worden geduwd (gehouden)
3) Fan speed kan je wijzigen ofwel:
- In je BIOS
- Met software (Ik gebruik ET6)

gr,
Maxim

hoe kan je iets in je bios veranderen eigenlijk?
mijn laptop raakt namelijk ook altijd oververhit.
en wat is ET6, en waar download ik het?

mvg, Casper

in de bios kom je door op delete (of een ander knop maar hangt af van merk tot merk)te drukken.
als je echter niet al te veel hier van af weet is het het best dat je hier weg blijft.

als jouw laptop overhit dan is het tijd om de ventilatie uit te blazen, die kan vol stof zitten

@casper:
Laptop heeft andere specs, processor wordt vaak warmer (zie google voor info over jouw processor).

Speedfan is handig, ik gebruik altijd Speccy van Piriform (ook gratis prog). Handig omdat deze tevens temp van moederbord meet!

Succes,

@Ladyke: ok, ik weet er niet veel van (eigenlijk helemaal niks) dus ik zal eruit blijven.

@thaans: ok, maar is dat programma ook voor de laptop?

Mvg, Casper

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan