cpu is veranderd

Status
Niet open voor verdere reacties.

rtgrstrhf

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2005
Het probleem is dat ik niet meer weet welke processor ik heb. Eerst stond er in het systeem sempron 2600 1803 mhz maar later keek ik nog eens en stond er 2200 1500 mhz.
Ik wil weten welke ik nou echt heb en hoe het veranderd zou kunnen zijn. er staat nu bij het opstarten 166 X 9.0. Iemand enig idee?
alvast bedankt.

Ja 166*9 is 1494 dus 1500 Mhz.

Maar je zou best een cpu kunnen hebben die 1800 Mhz is, echter als er tijdens het opstarten een probleem ontstaat kan soms de bios de cpu snelheid terugzetten naar een snelheid met een veiliuge marge, in dit geval dus 1500 Mhz.
(gebeurd ook weleens met geheugen van bv 400 naar 333 Mhz)

Ik neem aan dat je dus zelf in de bios de snelheid weer goed kan zetten (DOE DIT ALLEEN ALS JE ZEKER WEET DAT JE EEN 1800 MHZ HEBT !!)

bedankt hoor. dit zou idd het probleem kunnen zijn. ik heb een keer de stroom 1 sec te vroeg voordat de computer uit ging de stroom eraf gedaan.

zou je kunnen zeggen hoe ik het nou weer terug kan zetten? want wat moet ik nou veranderen. de fsb staat goed toch?

Clockspeed * multiplier = snelheid

dus Clockspeed * multiplier = 1800

en bij voorkeur moet je clockspeed zo hoog mogelijk, dus rekenen maar :) (staat ook wel in je boekje en anders op de website)

ja het moet zijn 166*11. maar ik zie nergens hoe ik de multiplier kan veranderen. ook niet in de handleiding van het moederbord.

Hallo,
Als je even vermeldt wat voor mobo je gebruikt is er misschien een makkelijke oplossing. MSI, Gigabyte en Asus leveren een tooltje waarmee je een en ander eenvoudig kunt regelen. (bijv. Fuzzy Logic o.i.d.)
Andere mobo's hebben weer jumpers die je kunt verzetten.
Greetz,
Harry.

ik heb het even doorgelezen. ik moet fid jumpers instellen op 1-2 1-2 1-2 1-2 1-2. er staat verder niet hoe ik dat kan doen. dus als je dit weet....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan