CPU kapot/overhit?

Status
Niet open voor verdere reacties.

por123bar

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2006
Probleem CPU:
Koeling van mijn PC stond vaak op volle toeren te draaien bij minimale belasting.
Heb toen de fan er af gehaald en stofvrij gemaakt. De pasta op de CPU was helemaal hard geworden en heb ik nog met mijn vinger proberen uit te smeren. Na terug plaatsing, PC opnieuw opgestart en net nadat windows was opgestart viel de PC uit. 2x gedaan
Het leek mij toen beter nieuwe koelingspasta aan te brengen.
De eerste keer heb ik deze iets te dik daarna heel dun op de CPU gesmeerd.

De PC doet nu helemaal niets meer. Zelfs BIOS is niet meer te zien.
Het enige wat gebeurt is dat de FAN op volle toeren blijft draaien.
Weet iemand hoe dit op te lossen? Heb ik mijn CPU opgeblazen/overhit?

De pasta hoort hard te worden, download speedfan en check je temperatures

PC is weer aan de praat. Het probleem zat m in de koeling/FAN. Deze zat blijkbaar niet goed aan het moederboard. Na pinnetjes vervangen te hebben is alles weer als vanouds.

Heb speedfan nu gedownload maar waar lees ik nou de temp af van de CPU?
Zie screenshot
En wat is een acceptabele temperatuur?

Thanks voor de reactieScreenShot001.jpgScreenShot001.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
beetje vreemd hij lijkt extreem oververhit. Weet je zeker dat je cpu draait en niet al te veel geluid maakt?

De CPU doet het en de fan draait afwisselend tussen de 1000-2500, geluid is nog nooit zo stil geweest.
Volgens mij is 'TEMP2: 62C' de temp van de CPU.
Dit is namelijk de enige waarde die ik zie veranderen zodra toerental FAN ook verandert.
TEMP3: 128 is volgens mij de videokaart, deze heeft geen FAN en blijft ook altijd 128C Wat 'TEMP1: 6C' is, geen idee.
Volgens deze info zou dus CPU rond de 62C zijn.
Videokaart, 120C !

Vraag me af of dit te warm is en zo ja hoe dit op te lossen...
Bij beiden staat een vlam icoontje.

Dan kan het idd je videokaart zijn, heb je een onboard videokaart?(dan heb ik geen idee) Heb je een externe, dan moet je je kaart er even uit halen en schoon maken(stroom uit zetten, zorg dat je niet geladen bent, kabels eruit, dan videokaart)

Op het plaatje lijkt het net alsof Speedfan je CPUfan helemaal niet detecteerd, weet je zeker dat je de fan op de juiste aansluiting hebt aangesloten? :confused:
Ff goed kijken op je moederbord om dit uit te sluiten ;)

Alle stekkertjes en aansluitingen zitten zoals ik het ooit gekocht heb, ik heb geen idee hoe dit anders te doen.
De waarden volgens speedfan zijn zorgelijk maar ik draai nu al een aantal weken dag en nacht zonder enig probleem.

Sinds ik de fan heb veranderd is de PC een stuk stiller en toerental veel lager.
Ik denk dat ik het zo maar hou...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan