cpu kiezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

sammie1994

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2010
Hallo allemaal,

Ik heb een klein dilemma, want ik heb nu het volgendesysteem:
e8400
gts250
asus 4core1333viiv
4gb ocz
750GB
:thumb::thumb:
Dit is hartstikke leuk voor gamen, maar ik begin de cpu te langzaam te vinden voor multitasking.
Ik gebruik namelijk winrar, radio, downloaden en internet tegelijk, maar dat trekt hij nog net.
ik zat te denken aan de nieuwe x6 core van AMD (1090T) samen met een ati 5830 videkaart.:cool:
Iemand nog suggesties om mijn game prestatie een klein tikkie op te graden, maar vooral goed kunnen multitasken.
budget is €900, ik zat nu te denken aan een pc van dragoncomputers.
Ik hoor graag suggesties,

Groeten

Sammie1994

Neem dan een core i7 920 / 930.
Deze hebben zich al bewezen als goede cpu's / overklokkers.
Zijn zelfs ietsje sneller als de AMD 1090 EN ze zijn goedkoper.

Maar als het puur om multitasking gaat, kun je je 8400 nog vervangen voor bv. een Q9550.
Dan kun je er nog een tijd tegen aan en multitasking is een stuk beter. Dat is een stuk goedkoper als een complete pc.
Een andere videokaart kun je er altijd inprikken. inderdaad de 5830 / 5770

Neem dan een core i7 920 / 930.
Deze hebben zich al bewezen als goede cpu's / overklokkers.
Zijn zelfs ietsje sneller als de AMD 1090 EN ze zijn goedkoper.

Maar als het puur om multitasking gaat, kun je je 8400 nog vervangen voor bv. een Q9550.
Dan kun je er nog een tijd tegen aan en multitasking is een stuk beter. Dat is een stuk goedkoper als een complete pc.
Een andere videokaart kun je er altijd inprikken. inderdaad de 5830 / 5770

Ik ben persoonlijk niet zo fan van de i7's/ i5's, weet iemand of het verschil tussen de 965be x4 en 1090T x6 groot is, ik zag bij verschillende benchmarks dat het niet heel veel uitmaakt, behalve in prijs dan.

Groeten
sammie1994

Verschil is niet denderent groot tussen die 2.
Alleen iedereen "kickt" op 6 core's, maar in de praktijk..

dus als de 965 een stuk goedkoper is, neem deze ;) schaf voor het bespaarde geld bv 2 / 4 GB extra geheugen

ik heb gehoord dat de x6 nog niet goed werkt met de laatste software, maar dta het in de komende maand al veel beter zou moetern gaan.
Klopt dit??

Sammie1994

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan