cpu? koeler? erg traag? wie helpt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

frenneke

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2004
Mijn laptop is onlangs in reparatie geweest, de koeler was defect. Er zit nu een nieuwe in, maar ik betwijfel of deze wel voldoende werkt. Ben een leek op dit gebied maar de laptop werkt erg traag, en in taakbeheer staat bij cpu 100%. Wie kan me hier wat uitleg over geven, en hoe ik de koeler kan controleren?
Alvast bedankt

Draait hij wel op de juiste snelheid? Vaak kun je in de bios 2 snelheden instellen, de normale en een langzamere. Het kan dus zijn dat hij daar per ongeluk op is ingesteld.

In de bios kun je meestal ook de temperatuur van je moederbord en cpu enzo zien, geef deze hier even door kunnen wij je wel zeggen of die temperatuur acceptabel is. Mocht je dit niet in je bios kunnen vinden kun je bijvoorbeeld het programma speedfan downloaden hiermee kun je het ook zien

ik kom toch in de bios door op del te drukken tijdens opstarten? Dat lukt nu namelijk niet?

de kans dat je het in je bios kan zien is niet zo groot dus blijf er liever uit en run gewoon speedfan in windows.

Bij de meeste merk pc's is deze functie in de verwijdert uit de bios.

En kijk even op wat voor snelheid je laptop nu draait, dit kun je zien via start - instellingen- configuratiescherm en dan systeem

Is dit de goede snelheid?

sorry Robbert, ik kijk bij systeem, bedoel je bij algemeen en dan de kloksnelheid? Staat 599MHz.
of bedoel je wat anders?:o

Ja dat bedoel ik, de kloksnelheid.

Weet je toevallig de kloksnelheid waar je pc normaal gesproken altijd al op liep, dus voor je die problemen had?

Das de temp van je harddisk, deze hebben we opzich niet nodig. We hebben de temp van je cpu nodig.

Zonder dat er iets is veranderd? Ook niet ondertussen geschakeld tussen batterij en netstroom?

Nee niets verandert. Ben alleen van de ene op de andere bil gaan zitten (grapje). Ja moet toch maar blijven lachen hé.:p

Das waar, vind het een raar probleem.

Zoals ik al eerder zij, het zou kunnen dat je deze snelheid in je bios kan instellen, maar das inderdaad wel iets waar je heel voorzichtig moiet zijn dat je geen dingen gaat veranderen waar je niet zeker van weet wat het is. De meeste computers com je in de bios met del, maar bij sommige computers is het ook F1 of F2 ofzo, staat er meestal wel bij tijdens het opstarten van press ... to enter setup ofzo

De kloksnelheid verandert steeds :evil: Gisteren was het zelfs 1,2 Ghz? Nu heb ik in de bios gekeken maar kan daar niets wijzigen. Is er nog een andere manier om de klok te wijzigen?

Help, help. De laptop is bij een speciaalzaak geweest. Deze heeft niets kunnen constateren, alles was goed. Nu is het zo dat alles nu wel wat soepeler draait, alleen op internet is alles niet zo vloeiend. Spelletjes bijvoorbeeld gaan langzaam (te langzaam). Volgens deze man zou dat komen omdat het een pentium 3 is??!! Kan ik daar nog wat doen? Iets updaten of zo?:o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan