CPU koeler eruit halen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

alexander16

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 mei 2006
Hallo mensen ik ben pas mijn computer helemaal aan het opbouwen meer geheugen etc.
Maar ik schrok echt toen ik me kast openmaakte ik zag dat mijn pc in een hele stoffige ruimte stond waar ik nie echt veel van wist me cpu koeler zit letterlijk bijna dicht van de stof, nou heb ik met de stofzuiger geprobeert maar dat lukt ook niet echt:confused:
nou wil ik hem eruit halen om hem grondig af te stoffen, maar dat lukt niet ik haal de hendeltjes los, maar hij zit nog vast:o , weet iemand hoe ik hem eruit kan halen?
Om even aan te geven welke koeler ik heb heb ik even snel een foto met mijn telefoon gemaakt:
http://img139.imageshack.us/img139/667/photo00453wi.jpg

Alvast bedankt voor de hulp,
Alexander

Laatst bewerkt door een moderator:
Mag je plaatje wat kleiner.:thumb:

Eerst de proc een beetje op warmte laten komen, uitzetten en de hendels losmaken, en het koelblok voorzichtig draaiend eraf proberen te krijgen, het termische padje zal wel aardig aan het kleven zijn, niet te hard trekken, dan trek je alles uit de socket, dan kan je een paar pinnen kosten en dan ben je verder van huis.

Welkom op Helpmij.:)

Ik heb even een link van je afbeelding gemaakt, de hele lay-out van de pagina was vernaggelt.
Als je de hendeltjes los hebt, moet je aan de zijkant kijken. Je ziet daar links en rechts klemmen zitten(4 stuks), die moet je zeer voorzichtig wat naar buiten doen. ze vallen namelijk over een ander stukje plastic. Het hele blok inclusief de fan komt dan los.

Let op,
Je dient verse koelpasta aan te brengen, als je het koelblok schoon hebt gemaakt!!!

[edit]Lange Pier, zo te zien is het een Pentium 4, die heeft een leuke constructie om het koelblok en fan te klemmen. Het is niet de past die de boeld vasthoud.:)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan