Cpu koeler socket 775 gezocht

Status
Niet open voor verdere reacties.

Achmed1

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2007
Hallo

Wie kan me helpen ik ben op zoek naar een goed cpu cooler ik geef maximal 30 euro er voor uit.Het liefst makelijk te installeren ik zat te kijken naar zalman 7500 die lijkt me goed maar helaas die is beetje moeilijk te installeren op een socket 775.Wat raden jullie me aan en trouwens als je die koeler verandert moet je dan ook nieuwe koelpasta erop doen en de oude eruit halen. En hoe haal je de oude koelpasta weg.

de eeuwige discussie over koelers ga ik me neit meer mee bemoeien, maar ik geef je toch een tip: Tuniq tower 120 en de scythe infinity. Beste in hun klasse.

Koelpasta vervangen: Je nieuwe cpu koeler word waarschijnlijk geleverd met een klein beetje koelpasta erbij. Mocht dit neit het geval zijn zorg er dan voor dat je iig wat in huis hebt. Wat je het beste kunt doen is met een zacht doekje de resten oude pasta weghalen. De nieuwe toegevoegde koelpasta hoeft niet meer volume te hebben dan de grootte van een dikke erwt. Het verspreiden gebeurt vanzelf.

Persoonlijk zou ik die niet kiezen .
Je moet tijdens het vervangen van de cooler erop letten dat je de koelpasta er eerst goed afhaalt doe er vervolgens een rijstkorrel aan nieuwe pasta op, smeer het goed uit en dan de nieuwe erop.

Let wel dat je niet teveel koelpasta erop doet want dan is het effect weg.
De koelpasta is bedoelt om de oneffenheden weg te werken kwa koeling ( dus mini krasjes e.d)

En zoek je een koeling die:
- vaak als beste getest is
- koelt als de beste
- zeer eenvoudig is te plaatsen (moederbord hoef je NIET te verwijderen)
- lekker stil is
- en ook nog eens heel goedkoop is

kies dan de Arctic Cooling Freezer Pro 7 voor 19,- euro!

http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=HPLC02

Heb hem zelf ook en houdt mijn zwaar overklokte E4600 op 30 graden idle bij 800 RPM!!

En zoek je een koeling die:
- vaak als beste getest is
- koelt als de beste
- zeer eenvoudig is te plaatsen (moederbord hoef je NIET te verwijderen)
- lekker stil is
- en ook nog eens heel goedkoop is

kies dan de Arctic Cooling Freezer Pro 7 voor 19,- euro!

http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=HPLC02

Heb hem zelf ook en houdt mijn zwaar overklokte E4600 op 30 graden idle bij 800 RPM!!

ik zou dan die van mrmusic doen als die ook stil is (tenminste als je dat wat uitmaakt) want die is best goedkoop, en ik zag bij de reacties dat iemand 40 graden stressed haalt met een q6600@3ghz dat is dus 0,6ghz overklok

Inderdaad. Heb je wat geld te besteden neem dan de infinity.
Wil je echter wat minder uitgeven dan is de Arctic Cooling Freezer Pro 7 ook echt ruim voldoende.

Inderdaad. Heb je wat geld te besteden neem dan de infinity.
Wil je echter wat minder uitgeven dan is de Arctic Cooling Freezer Pro 7 ook echt ruim voldoende.

Maar de probleem is kijk het is van plastic die onder kant die pinnetjes die gaan altijd bij mij heel moeilijk erin net als bij de standaart intel boxed.

Tijden het eruit halen van de processor en installereen van koeler op wat moet ik heel goed opletten en wat is gevaarlijk.

EERST JEZELF ONTLADEN DAT IS IETS BELANGERIJKS !!!!:D
En natuurlijk voorzichtig doen :)

Op wat voor manier kan je dat doen. ik heb geen speciale aparaten zoals dat polsbandje.

Ik zelf heb gehoort dat je ook gewoon de verwarming kan aan raken dat je dan statishe ontladen bent

En trouwens ik ga liever voor deze koeler

klik hier op voorbeeld

Want dit lijkt me makelijk te installeren.

Want ik ben niet zo een ervaren iemand op het gebied van hardware zou dit goed zijn voor mij om het te installeren

Ik denk dat het makelijk met dit koeler zou gaan

Laatst bewerkt:
De montage van die koerl is 100% hetzelfde als van de door mij aangegeven Arctic Cooling Freezer pro 7, aleen is de Arctic veel en veel beter, dus ik snap je niet:o

De montage van die koerl is 100% hetzelfde als van de door mij aangegeven Arctic Cooling Freezer pro 7, aleen is de Arctic veel en veel beter, dus ik snap je niet:o

Heb je het zelf geinstaleerd zo jah hoe vond je het zelf want ik heb net op internet gezien dat het wat moeilijk doet om te installeren , net als de standaart intel boxed cooler die doet ook heel moeilijk daarom dat ik eigenlijk een nieuwe koeler zoek om rustig erin te kunnen zetten

Laatst bewerkt:
Heb je die intel wel op de goede manier geplaatst.

1 2

3 4

Als 1,2,3,4 de pinnetjes zijn moetje eerst 1 aanduwen dan 4 dan 3 en als laatst 2.
Dan gaat het nog moeilijk maar moet het te doen zijn.

TIP : Als je het niet kan moet je het ook niet doen !:evil:

Maar tijden het installeren moet ik dan iets in de bios doen ofzo? als het erin zit.

Tijden het installeer van de freezer vind ik iets heel raar dat je die fan weer eruit moet halen van de koeler. Ik zit net in de handleiding te kijken

Heeft iemand een uitleg met duidelijke platjes hoe je de freezer moet installeren

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan