CPU koeler + wlan kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rutger360

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2008
hallo,

ik heb een vraag m.b.t. het kopen van een CPU koeler en een wlan kaart.

ik vroeg mij af of dit een goede koeler is. en zo niet, hebben jullie enkele tips?

ik heb nu een wlan stick in mijn PC. deze wil ik vervangen voor een wlan kaart. is dit mogelijk? of kan dit alleen bij laptops? is het verstandig om een wlan kaart te kopen die 300mbps ondersteunt of is dit niet nodig wanneer ik het uitsluitend gebruik voor het ontvangen van internet? wat zijn de topmerken in de wlan categorie? werkt een wlan kaart beter dan een stick?

ik ben van plan deze hardware zelf te plaatsen. nu heb ik geen ervaring met het bouwen van pc's, wel heb ik een aantal tutorials bekeken. denken jullie dat ik dit zelf kan plaatsen?

alvast bedankt,

Rutger 360

Laatst bewerkt:
Deze cpu cooler werkt bij al weer zo'n drie jaar perfect. Geluids-arm en een goeie koeling, wat wil je nog meer:)

Over de USB WLAN: waarom wil je dat veranderen in een WLAN-insteekkaart? Zo'n USB-WLAN werkt toch goed?
Als je een WLAN-kaart neemt kijk dan eerst even of je nog een PCI-slot over hebt. Verder heeft het weinig nut om een gigabit-kaart et nemen als je internet verbinding niet verder komt dan 20Mbit. Zelf gebruik ik een Linksys Wireless-G PCI kaart en die doet het perfect. Maar er zijn vele goeie WLAN-kaarten.

Deze cpu cooler werkt bij al weer zo'n drie jaar perfect. Geluids-arm en een goeie koeling, wat wil je nog meer:)

Over de USB WLAN: waarom wil je dat veranderen in een WLAN-insteekkaart? Zo'n USB-WLAN werkt toch goed?
Als je een WLAN-kaart neemt kijk dan eerst even of je nog een PCI-slot over hebt. Verder heeft het weinig nut om een gigabit-kaart et nemen als je internet verbinding niet verder komt dan 20Mbit. Zelf gebruik ik een Linksys Wireless-G PCI kaart en die doet het perfect. Maar er zijn vele goeie WLAN-kaarten.

dus de CPU cooler is okee:D, dan bestel ik die.

ik heb namelijk nog wel eens dat mijn verbinding een heel laag bereik heeft (2 van de 5 streepjes) ik dacht dat dit door mijn usb-wlan kwam, maar dat is dus toch niet zo. zou het dan toch mijn linksys accespoint zijn wat niet altijd even goed functioneert?

maar het inbouwen van een CPU koeler is dat door een beginner te doen of niet?

Als je een te laag signaal hebt dan moet je wellicht je WLAN-router iets dichter bij je PC in de buurt zetten. Als er betonnen vloeren en/of wanden tussen in zitten zal dat altijd het signaal behoorlijk dempen. De enige echte oplossing is dan toch maar een draad gebruiken. Of wellicht via het stopcontact, alhoewel ik daar zelf geen ervaring mee heb.

Het vervangen van een cpu-cooler is een delicate zaak. Maar als je de handleiding heel goed leest moet het te doen zijn. Persoonlijk vind ik de vier plugjes waar de cooler mee vast zit heel lastig om goed bij te komen. En je weet, de gouden regel: niet forceren. Als het niet los komt en je denkt dat je veel kracht moet zetten zou ik eerst nog maar eens goed kijken of je alles wel goed gedaan hebt. Het is kapot voor je het weet.

Als je een te laag signaal hebt dan moet je wellicht je WLAN-router iets dichter bij je PC in de buurt zetten. Als er betonnen vloeren en/of wanden tussen in zitten zal dat altijd het signaal behoorlijk dempen. De enige echte oplossing is dan toch maar een draad gebruiken. Of wellicht via het stopcontact, alhoewel ik daar zelf geen ervaring mee heb.

Het vervangen van een cpu-cooler is een delicate zaak. Maar als je de handleiding heel goed leest moet het te doen zijn. Persoonlijk vind ik de vier plugjes waar de cooler mee vast zit heel lastig om goed bij te komen. En je weet, de gouden regel: niet forceren. Als het niet los komt en je denkt dat je veel kracht moet zetten zou ik eerst nog maar eens goed kijken of je alles wel goed gedaan hebt. Het is kapot voor je het weet.

okee, maar is het nodig om het moederbord uit mijn case te halen? of kan hij er in blijven zitten?

Het moederbord uit de kast is inderdaad erg handig om de cooler en andere CPU-zaken te doen, maar alleen als je bezig bent een geheel nieuwe PC te bouwen het mobo toch nog niet in de kast zit. Een mobo uit een volledig ingerichte kast halen is knap veel werk. Maar als je onmogelijk bij de plugjes van de cooler kan is dat toch wel de beste oplossing. Mocht je hier toe overgaan, dan deze tip: noteer heel precies welke kabeltje en met welke kleur waar op het mobo vast zit en als een (brede) kabel zowel links als rechtsom ingeplugd kan worden geef dan een kleurtje (of plakkertje) aan één kant op de kabel en het mobo zodat je zeker weet dat je alles weer goed in plugt

Het moederbord uit de kast is inderdaad erg handig om de cooler en andere CPU-zaken te doen, maar alleen als je bezig bent een geheel nieuwe PC te bouwen het mobo toch nog niet in de kast zit. Een mobo uit een volledig ingerichte kast halen is knap veel werk. Maar als je onmogelijk bij de plugjes van de cooler kan is dat toch wel de beste oplossing. Mocht je hier toe overgaan, dan deze tip: noteer heel precies welke kabeltje en met welke kleur waar op het mobo vast zit en als een (brede) kabel zowel links als rechtsom ingeplugd kan worden geef dan een kleurtje (of plakkertje) aan één kant op de kabel en het mobo zodat je zeker weet dat je alles weer goed in plugt

okee, bedankt voor je reactie en je tips:D:thumb:

ik heb gisteren mijn CPU koeler besteld, maar nu heb ik een vraag.

zit de koelpasta er bij of niet? zo niet welke koelpasta is goed?

Zou het niet handig zijn eerst eens even te kijken welke CPU en welke Socket op het moederbord zitten. Die koeler is niet uiniverseel hoor en past dus echt niet overal op!!!!!

Zou het niet handig zijn eerst eens even te kijken welke CPU en welke Socket op het moederbord zitten. Die koeler is niet uiniverseel hoor en past dus echt niet overal op!!!!!

mijn processor is een E8400 en mijn socket is 775, volgens mij moet hij daar toch echt oppassen. maar iemand enig idee of er bij de artic-cooling freezer 7 pro koelpasta bijzit?

Past inderdaad en er zit standaard pasta al op de koeler aangebracht

ik heb zojuist mijn CPU koeler binnen gekregen ( artic-cooling freezer 7 pro ). nu ben ik er niet zeker van of er koel pasta op zit. er zit een grijs vierkantje op de onderkant, het lijkt een beetje op tape. is dit de koelpasta of moet dat er nog op?

Deze cooler wordt met pasta en al geleverd. Dat zal het dus wel zijn, denk ik.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan